بازی اصلاح‌طلبان افراطی در زمین غرب/ دنبال اردوکشی خیابانی هستند

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره اعتراضات و وقایع جمعه اخیر در اصفهان گفت: این پیش‌آگاهی را هم منافقین و هم رسانه‌های غربی داده بودند که به دنبال ایجاد حوادثی در آبان ماه هستند تا تجربه تلخ آبان سال‌های گذشته را زنده کنند، آنچه امروز در اصفهان […]

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، درباره اعتراضات و وقایع جمعه اخیر در اصفهان گفت: این پیش‌آگاهی را هم منافقین و هم رسانه‌های غربی داده بودند که به دنبال ایجاد حوادثی در آبان ماه هستند تا تجربه تلخ آبان سال‌های گذشته را زنده کنند، آنچه امروز در اصفهان اتفاق افتاده بر این اساس است.
وی افزود: البته مردم اصفهان امتحان خود را در حوادث مهم پس داده‌اند، این مردم هم‌شهری‌های حسین خرازی هستند و درک خوبی از این مسائل دارند؛ آنها مطالبه‌ای داشته‌اند که می‌خواستند آن را مسالمت‌آمیز مطرح کنند.
دبیرکل جمعیت جانبازان با بیان اینکه ظهور اعتراضات در آبان ماه نشان از امری مهندسی‌شده از سوی منافقان و دشمنان است، بیان کرد: در این میان برخی نظام‌ستیزان افراطی از اصلاحات به این اغتشاشات دامن زده‌اند، جریان حجاریان، تاجزاده، تاجیک و امثال آنها با عبور از انتخابات ۱۴۰۰ این مسائل را در ذهن داشته‌اند.
شاکری ادامه داد: گروه افراطی اصلاح‌طلبان در نشر نو این مطالب را منتشر کرده‌اند که باید کار بزرگی انجام شود و به دنبال اردوکشی خیابانی بودند. آنها با این تصور که دیگر نمی‌توانند از نتایج صندوق رای کاری از پیش ببرند با جریان مهندسی شده از سوی غرب در اصفهان هماهنگ شدند.
وی تصریح کرد: توجه داشته باشید که چند استان درگیر موضوع بی‌آبی هستند و این موضوع فقط به اصفهان محدود نیست. به نظر می‌رسد رسانه ملی بهتر از این می‌توانست به موضوع بپردازد.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که اثر این اغتشاشات در مذاکرات پیش رو در وین چه می‌تواند باشد؟، اظهار کرد: آمریکایی‌ها آرزوهایی دارند که از روان‌پریشی آنها در عرصه سیاست نشأت می‌گیرد. آنها دوست دارند اتفاقاتی را رقم بزنند ولی هرچه تلاش می‌کنند، نهایتاً مقصود آنها محقق نمی‌شود.
شاکری خاطرنشان کرد: آمریکا در قضیه بنزین می‌خواست اتفاقات زیادی رخ دهد و برای آن سرمایه‌گذاری زیادی هم کرده بود؛ اما باز هم به اهداف آنها منتج نشد. در قضیه اصفهان هم در پی اهداف خود هستند تا به ایران در مذاکرات فشار بیاورند اما این بار هم به اهدافشان نخواهند رسید.
وی با اشاره به اینکه تیم مذاکرات ایران در وین قوی، مقتدر و مسلط است بیان کرد: به نظر می‌رسد با اجرای چند شرطی که مجلس برای ادامه مذاکرات مشخص کرده و از نکات دقیق مقام معظم رهبری نشأت گرفته است، با شناخت دقیق از صحنه و طرف مقابل می‌توان علیرغم همه موضوعات به بهترین شکل روند مذاکرات را ادامه داد و اهداف ملت ایران از جمله رفع همه تحریم‌ها را رقم زد.
منبع : مهر نیوز