باند کلاهبرداری اینترنتی ۲۰ میلیاردی در گلستان متلاشی شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرهنگ سعید تجری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضائی با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. رئیس پلیس فتای گلستان افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سرهنگ سعید تجری ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضائی با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی یکی از شهروندان، موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای گلستان افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی پیامکی حاوی لینک جعلی با عنوان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت دریافت کرده که نهایتاً منجر به سواستفاده از حساب وی و واریز و برداشت از این حساب شده است.
وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان این پرونده به صورت باندی کار می‌کردند و پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و همچنین اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانی، اقدام به برداشت از حساب‌های آن ها می‌کردند.
تجری گفت: در این پرونده پس از کلیک بر روی لینک جعلی توسط شهروند، مبالغ زیادی وارد حساب بانکی وی شده و سپس توسط فرد کلاهبردار مجدداً به حساب دیگری منتقل شده که در نهایت ارز دیجیتال خریداری و از طریق یک صرافی آنها را نقد کرده است.
رئیس پلیس فتا گلستان تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم عملیاتی پلیس فتا استان نهایتاً یکی از متهمان در استان فارس و دو نفر در استان گلستان، شناسایی و دستگیر شدند.
وی گفت: در این پرونده، سودجویان با ارسال لینک جعلی تحت عناوین ابلاغیه قضائی، ثبت نام جاماندگان سهام عدالت پس از فریب مخاطبان بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.
منبع : مهر نیوز