بانوان برای توانمندسازی زنان محروم خراسان شمالی ایده ارائه دهند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدرضا حسین نژاد عصر سه شنبه در نشست با بانوان فعال خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید با کمک نخبگان و فرهیختگان استان فرهنگ کار محوری و تولید محوری به عنوان رسالتی مهم برای دغدغه مندان ایجاد شود. استاندار خراسان شمالی گفت: شکل گیری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدرضا حسین نژاد عصر سه شنبه در نشست با بانوان فعال خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید با کمک نخبگان و فرهیختگان استان فرهنگ کار محوری و تولید محوری به عنوان رسالتی مهم برای دغدغه مندان ایجاد شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: شکل گیری انقلاب اسلامی در راستای مبارزه با ناامنی‌ها به ویژه برای زنان جامعه و ناعدالتی های اجتماعی بود.
وی با اشاره به فداکاری‌های زنان در مبارزه با رژیم ستمشاهی، افزود: باید با شناخت وضع موجود و با بهره مندی از امکانات موجود کارها را انجام دهیم.
حسین نژاد اعتبارات صندوق توسعه عدالت پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۱ را فرصتی مناسب برای تعریف فضای اشتغال برای استان به ویژه زنان عنوان کرد و گفت: می‌توانیم با برنامه ریزی برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زنان استان، سطح درآمد آنان را بالا ببریم.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به وضعیت نابسامان در سکونتگاه‌های غیر رسمی، افزود: یکی از محرکه‌های مهم برای توانمندسازی افراد در این مناطق زنان هستند که باید در حوزه آگاهی بخشی آنان جهت ایجاد اشتغال اقدامات جدی انجام شود.
وی گفت: زنان فرهیخته استان باید ایده‌ها و طرح‌های خود برای توانمندسازی زنان استان به ویژه در مناطق محروم ارائه کنند تا با تعیین وظایف برای دستگاه‌های اجرایی زمینه ایجاد درآمد زنان ایجاد شود.
حسین نژاد با تاکید بر تعریف مسیر جدیدی برای دریافت وام اشتغالزایی برای توانمندسازی زنان به ویژه در مناطق محروم، بیان داشت: موضوع راه اندازی مجدد صنایع راکد استان با هدف ایجاد بسترهای اشتغال در استان باید تعیین تکلیف شود.
وی افزود: تمامی تغییرات در یک جامعه به لحاظ فرهنگ از خانواده به ویژه زنان امکان پذیر است.

منبع : خبرگزاری مهر