بایدن: حملات سایبری می تواند به رویارویی نظامی منجر شود

به گزارش سردبیر پرس به نقل از نیویورک پست، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با لفاظی درباره حملات سایبری مورد ادعای این کشور هشدار داد که این دست حملات ممکن است منجر به آغاز جنگ واقعی شود. وی همچنین با توهین به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، وی را با الفاظی نظیر «درمانده» و «خطرناک» […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از نیویورک پست، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با لفاظی درباره حملات سایبری مورد ادعای این کشور هشدار داد که این دست حملات ممکن است منجر به آغاز جنگ واقعی شود. وی همچنین با توهین به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، وی را با الفاظی نظیر «درمانده» و «خطرناک» توصیف کرد.
بایدن در جمع کارکنان سازمان اطلاعات مرکزی این کشور در «ویرجینیا» گفت: ما شاهد این مسئله هستیم که حملات سایبری شامل حملات باج افزاری به طور فزاینده ای قادرند که در دنیای واقعی باعث ایجاد خسارت شوند.
بایدن ادامه داد: من نمی توانم این را تضمین کنم و شما نیز به اندازه من (در این باره) مطلع هستید، اما گمان کنم که خیلی محتمل است که سر و کارمان به جنگ بکشد. چنانچه این اتفاق بیفتد، یعنی شروع جنگ با یک قدرت جهانی، این امر در نتیجه نقض (قانون) سایبری است و عواقب جدی خواهد داشت.
وی در ادامه با لفاظی علیه همتای روس گفت: پوتین مشکلی جدی دارد. او بر روی اقتصادی نشسته است که فقط سلاح، (قدرت) هسته ای و چاه نفت دارد و دیگر هیچ. هیچِ هیچ.
بایدن ادامه داد: اقتصاد آنها اکنون هشتمین اقتصاد کوچک در دنیاست – بزرگترین در دنیا؟ او [پوتین] خود می داند که واقعا به دردسر افتاده است و همین امر او را خطرناک تر می کند.
چندی پیش نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن این مسئله را برای مسکو کاملاً مشخص کرده است که چنانچه روسیه نتواند با هکرهای مستقر در خاک خود برخورد کند، آمریکا علیه آنها اقدام خواهد کرد.
بایدن همچنین در ادامه دیدار روز گذشته خود با نمایندگان نهادهای امنیتی این کشور همچنین مدعی شد که طبق برخی گزارش های ارائه شده، روسیه در تدارک مداخله در روند انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا است!
وی در ادامه این ادعا افزود: به کارزار انتشار اطلاعات جعلی و آنچه که روسیه از هم اکنون درباره انتخابات ۲۰۲۲ انجام می دهد؛ نگاه کنید. این نقض آشکار حق حاکمیت ما است.
البته بایدن درباره اینکه روش های احتمالی مسکو برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۲ چیست یا اینکه چه شواهدی در دست است؛ اشاره ای نکرد.
انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ انجام می شود که طی آن همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رای گذاشته خواهد شد.
اتهام جدید بایدن و نهادهای اطلاعاتی آمریکا علیه روسیه در حالی است که گمان می رود در انتخابات میان دوره ای کنگره، جمهوریخواهان برای جبران ناکامی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، حضوری پررنگ داشته باشند و این امر مایه نگرانی دموکرات هایی است که در حال حاضر کنترل هر دو مجلس قوه مقننه را در اختیار دارند.