بایدن: عدم انتخاب رئیس مجلس نمایندگان مایه شرم آمریکا است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از شکست پیاپی جمهوری خواهان در انتخاب رییس مجلس نمایندگان، این رویداد را مایه شرم آمریکا توصیف کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت: این شرم و ناکارآمدی بازتاب منفی دارد؛ زیرا باعث تاخیر طولانی در آغاز […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از شکست پیاپی جمهوری خواهان در انتخاب رییس مجلس نمایندگان، این رویداد را مایه شرم آمریکا توصیف کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص به خبرنگاران گفت: این شرم و ناکارآمدی بازتاب منفی دارد؛ زیرا باعث تاخیر طولانی در آغاز به کار این مجلس می شود.
وی در این باره گفت: این یک آبروریزی و شرم آور است و زمان زیادی طول می کشد. نحوه برخورد آنها (قانونگذاران جمهوریخواه) با یکدیگر خجالت آور است. امیدوارم آنها بتوانند کاری انجام دهند. جهان درحال تماشا است.
این در حالی است که دور چهارم رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز شکست خورد.
گفتنی است که «کوین مک‌کارتی» نماینده جمهوریخواه در اتفاقی عجیب پیشتر هم در ۳ دور رای‌گیری روز نخست کنگره، موفق به کسب آراء لازم برای ریاست مجلس نمایندگان نشد و باوجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور ضمنی گفته که ممکن است دیگر از او حمایت نکند، مک‌کارتی همچنان اصرار داشت که دست از تلاش نخواهد کشید، زیرا حمایت ترامپ را دارد!
مک‌کارتی سه‌شنبه شب پس از نشست خصوصی با متحدان حزب جمهوری‌خواه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برای سمت ریاست مجلس نمایندگان، هنوز حمایت ترامپ را حس می‌کند، گفت «بله البته.»
با این حال، ترامپ کمی پیشتر در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز گفته بود: خیلی‌ها خواستار حمایت من هستند اما اجازه دهید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه از من می‌خواهند که از آنها حمایت کنم. خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.