باید سد روانی مدال‌آوری در اهداف پروازی شکسته شود

حسین ضیایی گفت: باید سد روانی مدال آوری در رشته اهداف پروازی شکسته شود تا بعد از آن بیشتر از این رشته بشنوید. مدیر فنی تیم‌های ملی اهداف پروازی در گفت و گو با سردبیر پرس، در مورد مدال برنز بیرانوند در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بود که […]

حسین ضیایی گفت: باید سد روانی مدال آوری در رشته اهداف پروازی شکسته شود تا بعد از آن بیشتر از این رشته بشنوید.

مدیر فنی تیم‌های ملی اهداف پروازی در گفت و گو با سردبیر پرس، در مورد مدال برنز بیرانوند در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بود که در آلماتی قزاقستان انجام شد. در کنار مسابقات جوانان آسیا مسابقات گرندپری هم انجام شد و ما قرار بود در چند ماده شرکت کنیم اما در نهایت در بخش جوانان تنها بیرانوند شرکت کرد که مدال برنز مسابقات را کسب کرد.
وی در خصوص تغییر رنگ مدال بیرانوند گفت: مسابقات جوانان معمولا بدون فینال یعنی در ۵ راند مقدماتی برگزار می شود. در این مسابقات هم در جلسه فنی اعلام کردند بدون فینال است اما چون میزبان شرکت‌کننده زیاد داشت برای کسب مدال بیشتر شرایط را عوض کرد. در پایان مرحله مقدماتی مسئولان میزبان با رییس کنفدراسیون آسیا جلسه گذاشتند و مطمئنا با فشار میزبان قبول کردند تا فینال برگزار شود. قزاق‌ها در مرحله مقدماتی تنها یک نماینده در بین سه مقام اول (طلا) داشتند اما اگر فینال برگزار می‌شد شانس سه مدال طلا، نقره و برنز را داشتند. می‌خواستند ریسک کنند و بیشتر از یک مدال داشته باشند.
ضیایی در پاسخ به این سوال که آیا این اولین مدال ایران در اهداف پروازی است گفت: محمد بیرانوند در رده نوجوانان است اما در مسابقات جوانان شرکت کرد و مدال گرفت. اولین بار نیست که در جوانان مدال می‌گیریم. در قهرمانی آسیا قطر هم در ماده تراپ یک طلا و یک برنز و در دختران هم یک نقره گرفته بودیم. البته آنها رده سنی جوانان بودند اما بیرانوند نوجوان است و استعداد خیلی خوبی هم دارد.
او در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد از بیرانوند در بازی‌های کشورهای اسلامی استفاده کرد، گفت: فدراسیون در تلاش است که این کار را انجام دهد تا اگر بشود اعزام به این مسابقات مثل یک پاداش برای او در نظر گرفته شود. البته دیر شده و باید ببینیم این امکان بوجود می‌آید. فدراسیون در تلاش است اما نکته‌ای که وجود داد این است که از نظر شرایط ثبت نام کار سختی است. سردار قربانی تلاش خود را می کند تا این اتفاق بیفتد. بیرانوند هم آماده است. فدراسیون هم می‌خواهد از تیراندازان خود حمایت کند و در تلاش هستیم این اتفاق بیفتد اما کار آسانی نیست چون تیم‌ها بسته شده و نفرات مشخص شده اند.
وی خاطرنشان کرد: برای حضور در کشورهای اسلامی برای ما محدودیت مشخص کرده بودند. در رنکینگ تراپ یگانه اول و بیرانوند هم نفر چهارم بودند. آن موقع کمیته ملی المپیک اجازه شرکت تنها دو تیرانداز در دو ماده را داده بود که با فشار فدراسیون به سه تیرانداز رسید. کمیته فنی آن موقع تصمیم گرفت در هر ماده یعنی تراپ مردان و زنان و اسکیت مردان نفرات اول رنکینگ را اعزام کند.
مدیر فنی تیم‌های ملی اهداف پروازی گفت: در خیلی از رشته ها تیم‌ها با تعداد نفرات بیشتری به بازی های کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند اما متاسفانه با اینکه در تفنگ و تپانچه نماینده نداریم و تنها مسابقات اهداف پروازی است که سهمیه کمی به این رشته داده شد. اکنون بابک یگانه، مرضیه پرورش نیا و علی دوستی نماینده های ما در این مسابقات هستند و در چهار ماده تراپ مردان، تراپ زنان، میکس تراپ و اسکیت مردان شرکت خواهیم کرد. اگر می توانستیم با سه تیرانداز ببرویم در بخش تیمی هم می توانستیم نماینده داشته باشیم.
وی گفت: اهداف پروازی ۱۵ مدال المپیکی دارد. ما یک سد روانی داریم. بحث مدال بیرانوند خیلی شیرین است ولی نکته مهم این است که باید این سد روانی مدال آوری را بشکنیم. مطمئنم در آینده خیلی بیشتر از این رشته می شنویم. رقبای اصلی ما در این رشته در آسیا هستند اگر بتوانیم در آسیا حضور خوبی داشته باشیم می توانیم در دنیا هم قهرمانان خوبی داشته باشیم. اکنون هم قهرمانان خوبی در تراپ مردان و زنان و اسکیت داریم که به زمان باروری رسیده‌اند. در اهداف پروازی سابقه مهم است و قهرمانانی داریم که بعد از ۲۰ سال به مدال رسیده اند. باید ورزشکاران اردوها را داشته باشند و در مسابقات شرکت کنند تا در روز خوب و شرایط خوب به موفقیت دست پیدا کنند.
انتهای پیام