با نفرت‌انگیزان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آشنا شوید+فیلم و تصاویر

سردبیر پرس- گروه بین الملل: صهیونیست‌ها در قطر، احساس خوبی ندارند. این جمله‌ای است که با رسیدن مسابقات به دور دوم گروهی، بیش از گذشته از سوی رسانه‌های صهیونیستی و خبرنگارانشان شنیده می‌شود. خبرنگار شبکه کان اسرائیل در گزارش می‌گوید با ما به گونه‌ای رفتار می‌شود انگار ما یک جزامی هستیم. در این یادداشت بخشی […]

سردبیر پرس- گروه بین الملل: صهیونیست‌ها در قطر، احساس خوبی ندارند. این جمله‌ای است که با رسیدن مسابقات به دور دوم گروهی، بیش از گذشته از سوی رسانه‌های صهیونیستی و خبرنگارانشان شنیده می‌شود. خبرنگار شبکه کان اسرائیل در گزارش می‌گوید با ما به گونه‌ای رفتار می‌شود انگار ما یک جزامی هستیم. در این یادداشت بخشی از واکنش‌ها را مرور می کینم:
ما را دوست ندارند!
«دور هافمن» خبرنگار یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی که به منظور پوشش رقابت‌های جام جهانی فوتبال به قطر سفر کرده است از برخورد بسیار منفی شهروندان قطری با خود گلایه کرد.
او در گزارش خود از نحوه برخورد شهروندان قطری با وی پس از اطلاع از تابعیت اسرائیلی وی گفت: من را از رستوران بیرون انداختند، صاحب رستوران تلفن من را به زور گرفت و تمامی تصاویری که از رقابت‌های جام جهانی در گوشی تلفن همراهم داشتم را پاک کرد، راننده خودرو پس از فهمیدن اینکه من اسرائیلی هستم حاضر نشد مرا به مقصد برساند. ما اینجا در شرایط سختی هستیم، چون تقریباً همه پس از اطلاع از هویتمان، ما را طرد می‌کنند.
پرچم‌های فلسطین در مسابقات و حاشیه‌های بازی هم حسابی صهیونیست‌ها را شاکی کرده است طوری که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید می‌کند که برای تونسی‌ها، فلسطین از هر چیزی در جام جهانی اهمیت بیشتری دارد. این شبکه بیان کرد که تیم ملی فوتبال تونس در بازی دومش به مصاف استرالیا رفت اما با این وجود، طرفداران این تیم به مسئله دیگری مشغول هستند. در این گزارش آمده است که بسیاری از طرفداران تیم تونس در تظاهرات‌های حمایت از ملت فلسطین شرکت می‌کنند و در جریان این بازی‌ها پیام حمایت از ملت فلسطین می‌دهند و نوشته‌هایی با مضمون “آزادی برای فلسطین” به ورزشگاه می‌آورند، تا جایی که برخی از آن‌ها این مسابقات را فرصتی مناسب برای بیان حوادث و رخدادهای فلسطین برای جهانیان می‌دانند.
پیش بینی شبکه ۱۲ چندان دور از واقعیت نبود، تصویر پرچم بزرگ طرفداران تونسی را می‌بینید:

خبرنگاران صهیونیست حتی سعی داشتند بعد از بازی ایران و ولز، در قالب خبرنگار پوششی برای ایران اینترنشتال گزارش پخش کنند که البته با هوشیاری چند نفر از تماشاچیان و شناخته شدن آنها، حسابی از خجالتشان در آمدند:

معاریو در گزارشی با پخش تصاویر بعد از بازی ایران و ولز می‌نویسد: آیا واقعاً روزنامه نگاران اسرائیلی در دوحه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند یا غر می‌زنند و سعی می‌کنند به زور تیتر روزنامه‌ها شوند؟، معاریو سعی می‌کند در این گزارش به حجم تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که در آن تماشاگران جام جهانی به خبرنگاران صهیونیستی بی محلی می‌کنند یا آن‌ها را دچار چالش می‌کنند پاسخی دهد. اول از همه دلیل این تصاویر را خود خبرنگاران صهیونیستی می‌داند و می‌گوید برخی از آنها مثل اوهاد حمو به دنبال دیده شدن به هر قیمتی اند! اما در ادامه اعتراف می‌کند که شرایط بیش از آنکه دلگرم کننده باشد، برای صهیونیست‌ها نگران کننده و خطرناک است. البته این انتظار می‌رفت، چون ما در کشوری هستیم که از حماس حمایت مالی می‌کند.

اوهاد حمو، از مشهورترین خبرنگاران صهیونیستی حاضر در جام جهانی است که حسابی سوژه شده و مورد تمسخر خود صهیونیست‌ها هم قرار گرفته است. او در گزارشی اعتراف می‌کند با اینکه تا کنون با ۴ کشور عربی قرارداد عادی سازی امضا کرده ایم، اما اکثریت مردم اینجا ما را دوست ندارند.

کلیپ‌های فراوانی منتشر شده که نشان می‌دهد تا اینکه تماشاگران عرب و غیر عرب جام جهانی قطر متوجه می‌شوند خبرنگار صهیونیستی است، فوراً تغییر رفتار می‌دهند. کلیپ زیر از سوی یک خبرنگار صهیونیستی منتشر شده که در بازی‌های مختلف بازتاب رفتار دیگران را در لحظه‌ای که متوجه می‌شوند “اسرائیلی” است، را بازنشر کرده است.

رژیم صهیونیستی، هم چنان منفور کشورهای عربی

بیشتر نظرسنجی‌های جهان عرب نشان می‌دهد صهیونیست‌ها منفور یا حداقل دوست نداشتنی اند.

براساس نظرسنجی انجام شده در مارس ۲۰۲۲ توسط مؤسسه آمریکایی مؤسسه واشنگتن، نظر مردم کشورهای مختلف نسبت به توافق نامه ابراهیم (صلح میان تل آویو و کشورهای عربی) احصا شده است که در جدول بالا مشاهده می‌نمایید.
از نکات حائز توجه این نظرسنجی همراهی کامل درصد کمی از جامعه عربی با توافق است. در امارات ۹ درصد و در عربستان تنها ۱۰ درصد کاملاً موافق توافق بوده اند. میزان پاسخ دهندگان به گزینه نسبتاً موافق هم بین ۱۵ تا ۸ درصد در نواسان بوده است. البته به جز لبنانی‌ها که تنها ۶ درصد نسبتاً موافق بوده اند.
از نکات دیگر خروجی نظرسنجی مؤسسه واشنگتن، درصد بالا و قابل توجه افرادی است که گزینه ” بسیار مخالف” را انتخاب کرده اند.
به جز اماراتی‌ها که ۳۶ درصد نسبتاً مخالف و ۳۵ درصد کاملاً مخالف انتخاب کرده اند (مجموعاً ۷۱ درصد مخالف) در کشورهای دیگر انتخاب نخست از بین گزینه‌ها مخالفت کامل با توافق صلح با تل آویو بوده است.
بحرینی‌ها که یک سوی توافق هم هستند، ۳۸ درصد کاملاً مخالف و ۳۸ درصد هم نسبتاً مخالف انتخاب کرده اند (مجموع ۷۶ درصد مخالف). این در حالی است که تنها ۷ درصد کاملاً موافق و ۱۳ درصد نسبتاً موافق انتخاب کرده اند (مجموعاً ۲۰ درصد موافق)
مصری‌هایی که سالهاست با توافق کمپ دیوید مسیر عادی سازی را طی کرده اند، ۴۷ درصد کاملاً مخالف (بیشترین رأی پس از لبنانی‌ها) و ۳۷ درصد نسبتاً مخالف را انتخاب کرده اند. (مجموعاً ۸۴ درصد مخالف). این در حالی است که موافقین کمتر از ۱۵ درصد اند.
اردنی‌ها هم که در وقایع اخیر احساس می‌کنند در حال کنار رفتن از معادلات و ناراضی اند، مجموعاً ۸۴ درصد مخالف توافق بوده اند. کویتی‌ها ۸۱ درصد و عربستانی‌ها هم ۷۵ درصد در مجموع مخالف توافق بوده اند.
اما نکته جالب رأی بالا و با فاصله لبنانی هاست که ۸۶ درصد شدیداً مخالف بوده اند. و درصدی که تا حدودی مخالف اند به ۲۲ درصد کاهش یافته است. جالب است بدانیم که میزان مخالفین کامل لبنانی در نوامبر ۲۰۲۰، ۴۴ درصد بوده است.
شاید بتوان متن راز ششنیک خبرنگار صهیونیستی که در صفحه توییتریش آمده است را صریح‌ترین و کامل‌ترین بازتاب آنچه بر سر خبرنگاران و تماشاگران اشغالگرمی گذرد، دانست.

او نوشته است: “من همیشه فکر می‌کردم که مشکل از دولت هاست. اما در قطر فهمیدم که نفرت مردم در خیابان ازما چقدر است. چقدر دوست دارند ما را از روی زمین محو کنند. تا چه حد هر چیزی که به اسرائیل مربوط می‌شود نفرت شدیدی را در آنها برمی انگیزد. این یک جام جهانی عالی است، درست است، اما ما با احساس بسیار بد اینجا را ترک خواهیم کرد. ما اینجا در کنار ایرانی‌ها، لبنانی‌ها، قطری‌ها، سوری‌ها راه می‌رویم و همه آنها نگاه‌های غضبناکی به ما می‌کنند. تنها نگاه عربستانی‌ها کمی متفاوت است و گاهی به من لبخند می‌زنند. ما تصمیم گرفتیم اینجا خودمان را اکوادوری جا بزنیم. بعد بازی برزیل بدترین تجربه را داشتیم. ما می‌خواستیم با هواداران برزیل عکس بگیریم اما مسلمان‌ها مدام می‌آمدند و پرچم فلسطین را کنار ما بلند می‌کردند و عکس را برهم می‌زدند. من به عنوان یک اسرائیلی لیبرال همیشه فکر می‌کردم مشکل ما با اعراب و مسلمانها با دولت‌های آنهاست. اما من اینجا از مستی پریدم. من فهمیدم که چقدر مسلمان‌ها از ما متنفرند و این ربطی به دولتها ندارد. ما اگر یاد نگیریم از خودمان دفاع کنیم آینده تاریکست.”
نا گفته نماند با اینکه این خبرنگار صهیونیست سعی کرده کمی نگاه سعودی‌ها را به خودشان متفات نشان بدهد، اما کلیپ‌های فراوانی از واکنش شدید تماشاگران عربستانی منتشر شده است.

“ما اینجا در شرایط سختی هستیم، چون تقریباً همه پس از اطلاع از هویتمان، ما را طرد می‌کنند” این دقیق‌ترین اعتراف خبرنگار رژیم صهیونیستی از نگرش مردم عربی به صهیونیست هاست. صهیونیست‌ها در دهه گذشته با دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای بسیار تلاش کرده اند برای خود در جامعه عربی و منطقه پرستیژ کسب کنند، اما خارج از توافقات دیپلماتیک، واقعیتی متفاوتی را می‌بینند و تعجب می‌کنند.
*محسن فائضی، کارشناس مسائل فلسطین

منبع : مهر نیوز