بخش خصوصی مجری توسعه الگوی کشت است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه‌ها چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأسیس دهکده کشاورزی فناوری به میزبانی مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود با بیان اینکه الگوی کشت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتی است، تاکید کرد: بخش خصوصی مجری توسعه الگوی کشت است و بخش دولتی تنها سیاست گذار محسوب می‌شود. وی با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه‌ها چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأسیس دهکده کشاورزی فناوری به میزبانی مرکز تحقیقات کشاورزی شاهرود با بیان اینکه الگوی کشت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتی است، تاکید کرد: بخش خصوصی مجری توسعه الگوی کشت است و بخش دولتی تنها سیاست گذار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب به یک ابر چالش بدل شده است، تاکید کرد: این چالش بزرگ کشاورزی را تهدید می‌کند لذا به جای مطالبه آن باید از آب‌های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد و بهره‌وری را افزایش داد که یکی از راهکارهای این امر استفاده از دانش‌بنیان‌ها است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها موانعی مانند دریافت مجوز دارند، افزود: سازمان‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی با دانش‌بنیان‌ها همکاری ویژه‌ای خواهند داشت تا بتوانیم حمایت خوبی از این شرکت‌ها داشته باشیم.
خیام نکویی با بیان اینکه وزارت جهاد در تفاهم نامه‌ای موضوع پذیرش ۳۰۰ تا ۴۰۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری در قالب طرح‌های تحقیقاتی را مورد تاکید قرار داده است، گفت: توسعه فناوری کشاورزی یک اولویت محسوب می‌شود و این افراد نیز می‌توانند به عنوان مروج در بخش ترویج مشغول به کار شوند.
وی همچنین بیان کرد: تأسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاروزی در شاهرود برای به صحنه آوردن بخش خصوصی یکی از اقدامات خوبی است که باید در ترویج آن کوشید.