برآورد چهارهزار و ۵۵۰ میلیارد ریالی ساخت راه دسترسی دریاچه نمک قم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن صبوری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت ساخت ۶۵ کیلومتر راه دسترسی به دریاچه نمک از سمت قم گفت: با احتساب ۷۰ میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مسیر، به بودجه‌ای در حدود چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال نیاز است. وی افزود: ۵۰ […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن صبوری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت ساخت ۶۵ کیلومتر راه دسترسی به دریاچه نمک از سمت قم گفت: با احتساب ۷۰ میلیارد ریال برای احداث هر کیلومتر از مسیر، به بودجه‌ای در حدود چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای این طرح در سال جاری، صرفاً برای بحث‌های مطالعاتی مسیر اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پیش بینی ۲ هزار میلیارد ریالی برای ساخت مسیر و سه هزار میلیارد ریال نیز برای تقاطع‌های غیر همسطح گفت: مسیر ۲۶ کیلومتری جاده قم – کهک نیز بر اساس آخرین برآورد و با احتساب تقاطع‌های غیر همسطح در مسیر به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به تخصیص اولیه ۲۶ میلیارد ریال اعتبار به روستای ورجان برای این طرح به دلیل اینکه محدوده این روستا به ویژه در ایام تعطیل، شلوغ و پرتردد است، گفت: عدم همکاری شورای روستای ورجان بویژه در بحث تملکات سبب شد تا برآورد دیگری برای هفت کیلومتر مسیر ورجان به قم مورد توجه قرار گیرد که مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد.