برای توسعه فناوری به سلول‌های کشت ایده نیاز داریم

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با تاکید بر ضرورت حضور جوانان در عرصه های ایده پردازی گفت: تحولات فناورانه به سرعت در حال انجام است و اگر از آن غافل شویم عقب می مانیم و باید در این مسیر جوانان را وارد عرصه های ایده پردازی کنیم. به گزارش سردبیر پرس حجت الاسلام […]

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با تاکید بر ضرورت حضور جوانان در عرصه های ایده پردازی گفت: تحولات فناورانه به سرعت در حال انجام است و اگر از آن غافل شویم عقب می مانیم و باید در این مسیر جوانان را وارد عرصه های ایده پردازی کنیم.

به گزارش سردبیر پرس حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی امروز در یازدهمین رویداد پیوند در حوزه صنایع خلاق که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با اشاره به سیر تحول فناوری و نوآوری در کشور، افزود: از ابتدای دهه ۸۰ فرهنگ نوآوری و فناوری در کشور شکل گرفت و با تشکیل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس، این روند ادامه یافت.
وی راه اندازی پارک فناوری پردیس در سال ۸۴ را از دیگر اقدامات کشور برای توسعه نوآوری دانست و اظهار کرد: از دهه ۹۰ می توان به عنوان دهه شتابدهی به فناوری یاد کرد که طی آن شاهد اتفاقات گسترده ای در حوزه توسعه فناوری هستیم.
قطبی با اشاره به توسعه روابط علمی ایران با کشورهای D۸ در اوایل دهه ۹۰، ادامه داد: امروز به برکت این اقدامات زیر ساخت ها و خدمات گسترده ای در حوزه نوآوری و فناوری ایجاد شده است.
مدیر عامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق، اضافه کرد: با این تحولات، نظام، دولت و همه نهادها و ارگان های حاکمیتی ظرفیت های خود را به میدان آورده اند و نیاز است تا دانشجویان، طلاب و اساتید نیز وارد این میدان ایده پردازی شوند و ایده های خود را عرضه کنند.
قطبی، با تاکید بر اینکه ما در آینده به شدت نیازمند “سلول های کشت ایده” هستیم، خاطر نشان کرد: برای آنکه ایده ای تبدیل به خدمات شود، نیاز است تا ایده شکل بگیرد و در فضای مناسبی به بالندگی برسد و در حال حاضر باید شرایطی که برای این امر فراهم شده است را قدر بدانیم و در این مسیر تلاش می شود جوانان و نوجوانانی را که در فضای تحول فناوری رشد یافته اند، وارد حوزه های ایده پردازی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امروزه شدت توسعه و تحول فناوری بسیار زیاد است، تاکید کرد: در صورتی که از آن غفلت کنیم از دنیا فاصله می گیریم و باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور، در حوزه های توسعه فناوری گام برداریم.
انتهای پیام   

منبع : ایسنا