برای گرانی زمین در شهر اراک باید فکر جدی کرد

به گزارش خبرنگارمهر، امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم ستان مرکزی با بیان اینکه قانون اساسی می‌گوید دولتمردان باید پاسخگوی مردم باشند، اظهار کرد: مسئولان باید توسط مردم انتخاب شوند و پاسخگو باشند و در این راه ابتدا وقتی می‌خواهیم استاندار انتخاب کنیم حتماً باید نخبگان استان در مورد […]

به گزارش خبرنگارمهر، امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر شنبه در گفتگوی تلویزیونی با مردم ستان مرکزی با بیان اینکه قانون اساسی می‌گوید دولتمردان باید پاسخگوی مردم باشند، اظهار کرد: مسئولان باید توسط مردم انتخاب شوند و پاسخگو باشند و در این راه ابتدا وقتی می‌خواهیم استاندار انتخاب کنیم حتماً باید نخبگان استان در مورد آن نظر دهند.
وی ادامه داد: اگر یک سوم مردم استان یا شهرستان از آن مدیر ناراضی باشد سامانه الکترونیک ایجاد می‌کنیم و یک نفر استاندار را استیضاح می‌کند همچنین مسئولان باید بتوانند جلب رضایت کنند و مردم را با خود همراه کنند و این ساختار تصمیم گیری همه جانبه متمرکز در تهران را تغییر می‌دهیم.
برای هر شهرستان یک مأموریت ملی تعریف می‌کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای هر شهرستان هم یک مأموریت ملی تعریف می‌کنیم غیر از اینکه شهرستان مدیریت شود، یک پایتخت در یک حوزه خاص می‌شود که تمام ظرفیت‌های انسانی، طبیعی و شغلی شکوفا شود.
قاضی زاده عنوان کرد: ما می‌دانیم هر شهرستانی چه منابع و ظرفیت انسانی دارد و بر اساس آن به شهرستان‌ها اجازه می‌دهیم که پایتخت آن بشود یعنی مجموعه منابع بانکی کشور اگر بخواهد آنجا سرمایه گذاری کند ماموریتش این است که این ظرفیت‌ها، نظام آموزشی آموزش عالی را مدنظر قرار دهد.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج کشور و اجازه تجارت بین‌المللی در حوزه ظرفیت هر شهرستان، پیگیری خواهد شد، گفت: باید سرمایه گذاری جدی کنیم و این تبعیض تاریخی برطرف شود و دولت سلام دولت همه مردم است دولت همه ملت عزیز ایران است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم ما انقلاب را به پیروزی رساندند و صبورانه تحریم‌ها را تحمل کردند و الان با مشکلاتی روبرو هستند به همین خاطر وظیفه اصلی دولت اسلامی، برقراری عدالت و در کنار مردم بودن است که دولت سلام این دو هدف اساسی را با رویکرد از بین بردن تبعیض‌ها و فساد دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: استان مرکزی شخصیت‌های بزرگی مانند امیرکبیر یگانه مدیر موفق تاریخ، قائم مقام فراهانی و شخصیت ممتازی را به ایران اسلامی تقدیم کرده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این استان چهره‌های علمی برجسته‌ای همانند پروفسور حسابی دارد که باید به او افتخار کرد همچنین استان مرکزی با اینکه صنعتی است مشکلات زیادی دارد و مدارس کانکسی هنوز در برخی از مناطق این استان وجود دارد.
برای گرانی زمین در شهر اراک باید فکر جدی کرد
قاضی زاده هاشمی افزود: برای گرانی زمین در شهر اراک باید فکر جدی کرد و تفرش نیز پتانسیل گردشگری دارد و مردم خمین شهر امام خمینی رحمه الله نیز شایسته توجه هستند.
وی ادامه داد: بیمارستان شهرستان خنداب هنوز تکمیل نشده و دولتمردان ان شاءالله تکمیل خواهند کرد و صنعت گیاهان دارویی دلیجان در کشور زبانزد است و معادن زیادی که در این شهرستان وجود دارد که باید زیرساخت‌های آن‌جا را تکمیل کرد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گردشگری و سرمایه گذاری در شازند را باید پیگیری کرد و راه‌های مواصلاتی دچار مشکل است و فراهان هم مثل تمام فلات مرکزی، دچار مشکل کم آبی است و با اینکه شهرستان تاریخی و جاذبه‌های طبیعی دارد، زیرساخت‌های کافی وجود ندارد و باید کمک کرد و تولید قالی رشد یابد.
وی ادامه داد: کمیجان محصولات باغی و قالی بافی دارد و باید سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه اتفاق بیفتد و محلات شهر گل و گیاه نیز باید تقویت شود.
قاضی زاده گفت: کم آبی خطه آشتیان نیز مدنظر قرار دارد و کشت مکانیزه در این منطقه حتماً دنبال می‌شود و در اراک رشد جمعیت کاهش پیدا کرده و پیری جمعیت آنجا زنگ خطری است و متأسفانه یکی از هشت شهر آلوده کشور محسوب می‌شود که باید حتماً برای تبدیل صنایع به صنایع پاک یا ایجاد فیلتراسیون جدید اقدام کرد.
وی با اشاره به خسارت‌های بحران کرونا به کشور گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر از مردم عزیزمان متأسفانه در جریان کرونا فوت کردند و برای مردم سوال ایجاد می‌کند که صدا و سیما آمار کشورهایی که وضعیت مناسبی در کرونا دارند را نشان نمی‌دهد اما در باب کشورهایی با وضعیت غیر مناسب، پوشش دارد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داد: خیلی از کشورها از جمله چین پیش از واکسیناسیون با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کمتر از پنج هزار نفر کشته داده است و به هر حال الان فصل انتخابات است و به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ما و شما از هم دورمانده ایم.
قاضی زاده گفت: نکته کلیدی این است که به علت ساختارها و روش‌هایی که عدم توازن ایجاد می کرده در طی این صد ساله اخیر، کشورمان دچار یک تبعیض گسترده شده مراکز عمده صنعتی، مراکز عمده دانشگاهی، مراکز عمده رفاهی و اقتصادی، جایی که می‌شود شغل ایجاد کرد در مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کردند حتی در همان‌ها هم پدیده‌ای مثل حاشیه نشینی، آلودگی هوا و محیط زیست، از بین رفتن منابع آبی، مهاجرت و فقر نمود دارد.
دولت‌ها باید بدانند بدون مردم هیچ کاری از پیش نمی‌رود
وی ادامه داد: امروز که از یک عدم توازن جدی و تبعیض گسترده در کشور صحبت می‌شود و این نیاز به برنامه ریزی و اصلاح جدی دارد و خیلی دولت‌ها با شعار توازن منطقه‌ای و آمایش سرزمینی موفق نشدند و دولت‌ها باید بدانند بدون مردم هیچ کاری از پیش نمی‌رود.
قاضی زاده هاشمی گفت: اینکه ما تمام قدرت را جمع کردیم در تهران یک کشور درست کردیم یک شهر به نام تهران و وقتی تخصیص بودجه شرکت‌های دولتی ۵۰ تا ۶۰ درصد در تهران، وقتی صحبت از ایجاد مراکز تفریحی است و آن هم نه همه تهران بلکه شمال تهران و در واقع استان تهران، که ۱۴ میلیون جمعیت دارد بیش از نیمی از آنان حاشیه نشین هستند یا در مراکزی مراکز و مناطقی زندگی می‌کنند که دچار مشکل شده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هر چه از مرکز به سمت پیرامون و مرزها می‌رویم وضع بدتر می‌شود و لازم است که توجه به این نکات جلب شود که چرا مهاجرت پیش می‌آید چون بیکاری وجود دارد و مسئله سربازی هم هست که جوان‌های ما به علت سربازی به این طرف و آن طرف می‌روند و وضعیت زندگی‌ها را می‌بینند و دیگر تمایل ندارند برگردند این مسئله در دوران دانشجویی نیز اتقاق می‌افتد.
وی ادامه داد: دانشجوی نخبه شهرستانی، تهران می‌آید و شرایط زندگی را می بیند و حاضر نیست برگردد و ما عملاً نیروی انسانی جوان و نخبگان شهرستان‌ها را می‌گیریم و نه تنها ثروت و دارایی شأن گرفته می‌شود بلکه تمام معادن ما نفت و گاز ما در این شهرستان‌ها است.
قاضی زاده گفت: در این فقره سربازی بدتر از اینها نیز اتفاق می‌افتد چراکه ۲ سال وقت جوان مردم را می‌گیریم و در سن کاری که می‌تواند به پدر کشاورز کمک کند یا به دامداری کمک کند یا درسش را زودتر تمام کند و تشکیل خانواده دهد می‌آید و عمرش تلف و از چرخه تولید کشور خارج می‌شود.
دولت سلام قضیه سربازی را حل می‌کند
وی گفت: به همین خاطر من دنبال این هستم که سربازی اجباری جمع شود و به صورت حرفه‌ای و داوطلبی سربازی شکل بگیرد و ان‌شاءالله به لطف خدا، دولت سلام قضیه سربازی را حل می‌کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: طرحی کلان آماده کردیم برای تغییر شرایط موجود، که به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت داشته باشیم و پایتخت تنها تهران نباشد.
وی اظهار کرد: الان بودجه کشور بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود مثلاً بودجه سهم آموزش و پرورش را آموزش و پرورش در استان‌ها توزیع می‌کند و استان‌ها بین شهرستان‌ها توزیع می‌کند ما مجموع بودجه دستگاه‌ها مختلف را جمع می‌کنیم و سرانه هر شهرستان را در همه دستگاه‌ها به فرمانداران می‌دهیم و شورای برنامه ریزی شهرستان در مورد آن تصمیم گیرد.