برخی به دنبال ایجاد جنگ میان سودان و اتیوپی هستند

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، «آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی گفت که برخی به دنبال ایجاد جنگ و فتنه میان سودان و اتیوپی هستند. وی با بیان اینکه ما باید خویشتنداری کنیم و تحت فشارهای خارجی وارد درگیری نشویم، افزود: سودان و اتیوپی توانایی حل و فصل همه مشکلات را با روحیه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، «آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی گفت که برخی به دنبال ایجاد جنگ و فتنه میان سودان و اتیوپی هستند.
وی با بیان اینکه ما باید خویشتنداری کنیم و تحت فشارهای خارجی وارد درگیری نشویم، افزود: سودان و اتیوپی توانایی حل و فصل همه مشکلات را با روحیه برادری و حسن همجواری دارند.
این در حالی است که پیشتر نیروهای مسلح سودان اعلام کرده بود که ارتش اتیوپی هفت نظامی و یک شهروند غیرنظامی سودانی را که نزد این ارتش در اسارت بودند، اعدام کرده است.
دوشنبه هفته جاری یک مقام رسمی اتیوپی در گفتگو با شبکه الجزیره، خبر اعدام هفت نظامی سودانی از سوی ارتش این کشور را تکذیب کرد.
وی افزود: خبر اعدام هفت نظامی سودانی در منطقه مرزی امهرا صحت ندارد و ما آن‌را تکذیب می‌کنیم.
اما در پی این رخداد، مقامات وزارت خارجه سودان، سفیر اتیوپی در خارطوم را احضار کردند. سفیر سودان در آدیس آبابا (پایتخت اتیوپی) نیز از سوی وزارت خارجه سودان جهت مشاوره فراخوانده شد.
گفتنی است که علاوه بر وجود تنش‌های نظامی در مرزهای میان سودان و اتیوپی، «آدیس آبابا» درباره پرونده سد «النهضه» با خارطوم و قاهره دچار اختلافاتی است.
تنش مرزی میان سودان و اتیوپی در پی درگیری سال گذشته در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی که به پناهنده شدن هزاران نفر از مردم این منطقه به شرق سودان شد، تشدید شد.

منبع : مهر نیوز