برخی عقاید قدیمی برای استحکام ازدواج‌های امروزی بروزرسانی شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام محمد روشندل پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره بصیرت خانواده‌ها اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در زندگی خانوادگی لحاظ شود مودت و محبت است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و پایان ناپذیر نیست. وی با بیان اینکه این محبت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام محمد روشندل پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه دوره بصیرت خانواده‌ها اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید در زندگی خانوادگی لحاظ شود مودت و محبت است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و پایان ناپذیر نیست.
وی با بیان اینکه این محبت باید در طول زندگی مشترک با همان شور اولیه جاری باشد، افزود: نکته دیگر این است که اضطرابی در ابتدای زندگی مشترک ممکن است وجود داشته باشد و برخی افراد درب اطمینانی و ایده‌هایی برای فرار از این احتمال برای آینده خود پیش بینی می‌کنند که همین فرض غلط موجب از هم پاشیدن برخی خانواده‌ها می‌شود.
رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش با اشاره به اینکه برخی عقاید درست قدیمی در ارتباط با ازدواج و زندگی خانوادگی می‌تواند در شرایط امروزی اما به شکل بروز شده مورد استفاده باشد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم هر راهی را به سمت و سوی طلاق که از نکوهیده‌ترین حلال‌ها در دین اسلام و در کلام پیامبر گرامی اسلام است، ببندیم.
وی با اشاره به اینکه جدایی ممکن است به دلایل منطقی در آینده یک زندگی حاصل شود اما نباید اشخاص با این پیش فرض وارد زندگی مشترک شوند، بیان داشت: باید سعی کنیم حتی این پیش فرض را به ذهن خود نیز راه ندهیم و ذهن را به این امر نکوهیده مشغول نکنیم و درب‌ها را به روی آن ببندیم.
روشندل با تاکید براینکه مهریه حق همسر است اما نباید مانعی برای زندگی شود، گفت: باید درب‌ها را به روی این دیدگاه طلاق ببندیم و زمینه را برای زندگی مشترک مسرت بخش همراه با گذشت و همدلی آماده کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر