برداشت زعفران در کاشمر آغاز شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد شجعی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زعفران یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی طبیعت است که کاشت آن از زمان‌های گذشته تا به حال در قسمت‌هایی از کشورمان خصوصاً استان خراسان تداوم داشته است. مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: اغلب کشاورزان منطقه به دلیل عدم اطلاع از تکنولوژی‌های […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد شجعی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زعفران یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی طبیعت است که کاشت آن از زمان‌های گذشته تا به حال در قسمت‌هایی از کشورمان خصوصاً استان خراسان تداوم داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: اغلب کشاورزان منطقه به دلیل عدم اطلاع از تکنولوژی‌های نوین کشاورزی و فنون جدید زراعت سود چندانی از کشت این گیاه بدست نمی‌آورند.
وی ادامه داد: ادارات دولتی و خصوصی دخیل در حوزه زعفران با هماهنگی بین بخشی در راستای یکدیگر باید فعالیت کرده تا با سیاست گذاری درست آینده روشنی را برای بازاریابی داخلی و خارجی زعفران ترسیم و با آشنا کردن کشاورزان شهرستان و منطقه با علوم و تکنولوژی روز دنیا به معیشت و اقتصاد خانوارهای کشاورزان که این محصول در سبد معیشتی آنان نقش بسزایی را ایفا کرده باشیم.
شجعی بیان کرد: شهرستان کاشمر از لحاظ سطح زیر کشت با ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار رتبه سوم استان را دارا است که پیش بینی می‌شود حدود ۶ هزار کیلو از این گیاه با ارزش و کم آب طلب از سطح زیر کشت شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تأکید کرد: هرچند با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر پیش بینی می‌شود امسال با کاهش ۳۰ درصدی برداشت مواجه باشیم.
وی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص مسائل فنی، برگزاری روز مزرعه‌ها، بازدید از مزارع و توصیه‌های فنی، توزیع کودهای شیمیایی، خرید توافقی، توزیع هیتر و الک جهت فرآوری بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص فرآوری بهداشتی زعفران از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در بخش زعفران انجام داده است.