بررسی عملکرد کاروان ایران به روایت رییس کمیته ملی المپیک

رییس کمیته ملی المپیک معتقد است کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق بوده است. به گزارش سردبیر پرس، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در مورد دلائل موفقیت کاروان پیامبر اعظم که باشعار ایران سرافراز در قونیه بیان کرد: در تحلیل و کالبد شکافی عملکرد کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران می‌توانیم به مولفه‌های […]

رییس کمیته ملی المپیک معتقد است کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی موفق بوده است.

به گزارش سردبیر پرس، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در مورد دلائل موفقیت کاروان پیامبر اعظم که باشعار ایران سرافراز در قونیه بیان کرد: در تحلیل و کالبد شکافی عملکرد کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران می‌توانیم به مولفه‌های متعددی اشاره کنیم:
١- عنایت ساحت قدسی پیامبر اعظم و استعانت از ارواح متعالی شهدای کربلا ودر راس آن سیدالشهدا و دعای خیر مردم.
٢- وفاق، همدلی و انسجام میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کادر سرپرستی، فدراسیون‌ها، سرپرستان تیم‌ها، مربیان و ورزشکاران و در کل جامعه فرهیخته و افتخار آفرین ورزش کشور.
٣- هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق در ستاد عالی بازی‌ها و ستاد عملیاتی با بهره‌مندی از تجربیات طولانی توسط کادر سرپرستی، کارشناسان و تحلیلگران.
۴- تلاش خالصانه روسای سخت کوش فدراسیون‌ها، کادر فنی، مربیان و پزشکان در آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی.
۵- حمایت‌های مالی از فدراسیون‌ها و تامین نیازمندی‌ها و پشتیبانی حداکثری از کاروان اعزامی از قبیل شارژ مالی، تامین امکانات لازم، اسکان، تعذیه، هواپیمایی، حمل و نقل، پاداش پای سکو، البسه، چمدان و اقلام مورد نیاز کاروان.
۶- بزرگ‌نمایی نکردن چالش‌ها و توجه نکردن به حاشیه‌ها 
٧- تلاش صادقانه اصحاب رسانه خصوصا رسانه ملی برای انعکاس دقیق لحظات تلاش ورزشکاران غرور آفرین ایرانی برای ملت بزرگ ایران.
٨- شناخت رقیبان و کسب تجربه جدید توسط مربیان و ورزشکاران جهت آمادگی  بیش‌تر برای رویداد آسیایی هانگژو والمپیک پاریس
٩- حمایت و حضور موثر جناب آقای دکتر سجادی، وزیر محترم ومعاونان ایشان وهمزمان حضور دلگرم کننده حاج محمد خسروی وفا ریاست معزز پاراالمپیک به همراه فعالیت شبانه‌روزی همکاران دلسوز کمیته ملی المپیک برای حمایت و پشتیبانی از کاروان قونیه.
۱۰- با وجود تمام موارد مذکور کاروان ایران با اقتدار  باکسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و۵۰ برنز در رتبه سوم جهان اسلام قرار گرفت این در حالی است که ۲۵ کشوراسلامی اصلا مدال طلا اخذ نکردند.
١١- بسیاری ازکشورهای مطرح عربی و اسلامی نتایج بسیار ضعیفی کسب کردند امارات ٣ طلا/ عربستان ٢ طلا/ ترکمنستان ۴ طلا/ مالزی ٢طلا/ اردن ٢ طلا/ عمان یک طلا/ پاکستان یک طلا و تاجیکستان بدون طلا.
١٢- بی‌شک این کاروان دارای نواقص وچالش‌هایی بود که فقدان آن می‌توانست شرایط بهتری برای کاروان ایران ایجاد کند که کادر سرپرستی در زمان لازم گزارش مشروحی را جهت بهره‌برداری و برنامه‌ریزی  در رویدادهای آتی تدوین و منتشرخواهد کرد.
١٣- اگر چه کمیته ملی المپیک و کادر سرپرستی تمام تلاش خود را برای اعزام کاروانی مقتدر به این بازی‌ها به کار بردند اما قطعا ضعف‌هایی هم در آن دیده می‌شود که  مسئولیت آن را می پذیرم و صادقانه از تمام عزیزان به‌خاطر برخی کمبودها و کاستی‌ها پوزش می‌طلبم.
خوشحالیم که فرزندان این مرز و بوم موفق شدند در این آوردگاه  بارها پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آوردند.
عزت و سلامت شما را ازحضرت حق خواهانم. 
انتهای پیام