برنامه های دهه فجر گیلان با برش ملی و استانی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا ثقتی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از نمایش خوب رسانه‌ای خبرنگاران گیلانی در سفر اخیر رئیس جمهور، اظهار کرد: بی شک اگر حضور خبرنگاران نبود بسیاری از خیلی اتفاقات خوب دولت در این سفر ابتر می‌ماند. وی با بیان اینکه عملکرد خوب […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رضا ثقتی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با قدردانی از نمایش خوب رسانه‌ای خبرنگاران گیلانی در سفر اخیر رئیس جمهور، اظهار کرد: بی شک اگر حضور خبرنگاران نبود بسیاری از خیلی اتفاقات خوب دولت در این سفر ابتر می‌ماند.
وی با بیان اینکه عملکرد خوب رسانه گیلان قابل ستایش بود، اظهار کرد: رئیس جمهور در این سفر خواستار حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هر آنچه توان داریم برای حمایت رسانه‌ها و ایجاد رفاه و آرامش فکری برای خبرنگاران انجام دهیم، گفت: اگر خبرنگار در امنیت و آرامش فکری باشد حوزه رسانه پویا و با نشاط بوده و در تولید محتوای اثرگذارتر نیز گام بر می‌داریم.
تخصیص اعتبارات برای مجتمع‌های فرهنگی هنری گیلان
وی با بیان اینکه در سفرهای ریاست جمهور پروژه‌های عمرانی بیشتر منفعت را می‌برند، اضافه کرد: در همین راستا پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر گیلان در این سفر اعتباراتی جذب کردند.
ثقتی با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان بعد از ۱۸ سال شروع عملیات اجرایی این پروژه، تصریح کرد: یکی از مشکلات در دولت گذشته افتتاح بسیاری از پروژه‌ها و عدم بهره برداری و استفاده مردم از این طرح‌ها است که در حوزه فرهنگ و هنر نیز شاهد افتتاح تالار مرکزی رشت، کتابخانه مرکزی، و بسیاری همین مجتمع‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های استان را شامل می‌شود.
وی به تخصیص اعتبار خوب برای مجتمع فرهنگی هنری آستارا و بهره برداری از این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع‬ فرهنگی هنری سراوان بعد از ۱۴ سال از آغاز کلنگ زنی و پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی و با توجه به معضل پسماند در این منطقه در تلاش هستیم که با اعتبار خوب پیش بینی تا سال آینده بهره برداری می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به وضعیت پروژه سردار جنگل و افتتاح چند باره آن و عدم بهره برداری هنرمندان اشاره و تصریح کرد: این مجتمع فضای خوبی برای اهالی هنر به ویژه تئاتریی ها است اما متأسفانه در سفر اخیر اعتباری برای آن پیش بینی نشد اما تلاش می‌شود در ماه‌های ابتدایی سال آینده وارد چرخه خدمات رسانی می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اختصاص بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای برگزاری کنگره میرزا کوچک از سوی وزارت ارشاد، گفت: تلاش می‌شود این شخصیت را به معنای واقعی معرفی کنیم.
برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی و تئاتر فجر در گیلان
ثقتی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر در قالب برش ملی و استانی اجرا می‌شود، افزود: برگزاری اکران همزمانی جشنواره فیلم فجر در دو مکان تالار مرکزی و سینما ۲۲ بهمن و نمایشگاه نقاشی با عنوان تجسم هنر در قالب جشنواره تجسمی فجر در این ایام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر با دعوت از گروه‌های شاخص موسیقی گیلان و گروه‌های ملی از ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه، تصریح کرد: اجراهای تئاترهای فجر نیز در استان گیلان پیش بینی شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان در ادامه به برگزاری پویش رسانه و انقلاب همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به کشور اشاره کرد و گفت: یکی از شعارهای «عدالت فرهنگی» است که رویکردها در استان نیز تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه جشنواره انقلاب در روستا با اعتبار یک میلیارد ریال برگزار می‌شود، ادامه داد: فعالیت‌هایی نیز مسجد محوری است با عنوان «جشن ملی فجر ۱۴۰۰» برگزار می‌شود.
ثقتی در ادامه با اشاره به مراسم نکوداشت از کهن سال ترین انقلابی شاخص گیلان در شهرستان انزلی برگزار می‌شود، ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس، شب شعر انقلاب، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های گیلان توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: مجموع بیش از ۱۵۰ ویژه برنامه فرهنگی هنری ایام الله دهه فجر در گیلان اجرا می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر