برنامه های فرهنگی روز سنندج تشریح شد

حسن عسکری در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سال ۱۳۹۷ نام‌گذاری ششم اردیبهشت‌ماه را به نام «روز سنه» یا روز سنندج تصویب کرد. وی افزود: نامگذاری این روز به منظور هویت بخشی به نسل‌های آینده این شهر و حفاظت از آداب، سنن و فرهنگ این […]

حسن عسکری در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سال ۱۳۹۷ نام‌گذاری ششم اردیبهشت‌ماه را به نام «روز سنه» یا روز سنندج تصویب کرد.
وی افزود: نامگذاری این روز به منظور هویت بخشی به نسل‌های آینده این شهر و حفاظت از آداب، سنن و فرهنگ این دیار است.
سرپرست فرمانداری سنندج اعلام کرد: برپایی نمایشگاه عکس‌های تاریخی سنندج، نمایشگاه صنایع دستی، آموزش بازی‌های بومی محلی، اجرای موسیقی محلی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت روز سنندج است.
عسکری افزود: برپایی نمایشگاه‌ها از روز ششم اردیبهشت در عمارت خسروآباد و خانه کُرد خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: پخش برنامه‌های تلویزیونی و اکران رایگان چند فیلم مرتبط با سنندج در پردیس سینمایی بهمن، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب، نصب المان، حضور و تجلیل از پهلوانان و نام‌آوران سنندجی در زورخانه پهلوان نادر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این ایام است.
عسگری اظهار کرد: در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان در اقدامی خلاقانه قرار شده مطالب و برنامه‌های مرتبط با سنندج در برنامه‌های فرهنگی ویژه مدارس این شهرستان گنجانده شود.

منبع : مهر نیوز