برنامه های فرهنگی قوه قضاییه در دهه فجر اعلام‌ شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی امور فرهنگی قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی اظهار داشت: از دستاوردهای این جلسه هماهنگی بین ظرفیت‌های بخش‌های مختلف قوه قضائیه است. برخی از معاونت‌های ستادی یا دستگاه‌ها سطح دایره گسترده‌تری در ارائه خدمات به شکل درون سازمانی دارند از این رو می‌توانیم با برگزاری […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی امور فرهنگی قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی اظهار داشت: از دستاوردهای این جلسه هماهنگی بین ظرفیت‌های بخش‌های مختلف قوه قضائیه است. برخی از معاونت‌های ستادی یا دستگاه‌ها سطح دایره گسترده‌تری در ارائه خدمات به شکل درون سازمانی دارند از این رو می‌توانیم با برگزاری اینگونه جلسات مشترک، به جایگاهی بالاتر در ارائه کار مشترک و منسجم‌تر برسیم.
وی با اشاره به حجم وسیع خدمات قابل ارائه در دستگاه قضائی گفت: طبق آخرین آمار از راهکار سازمانی قوه قضائیه، بیش از هزاران نوع خدمت در دستگاه قضائی وجود دارد، که یکی از آنها ثبت ۱۰ میلیون پرونده با حضور حداقل دو طرف دعواست، که این خدمت تنها توسط ۶۰ هزار کارمند دستگاه قضائی ارائه می‌شود که زبان ما در وصف این اتفاق بزرگ گویا نیست و باید بتوانیم این بخش را که به حوزه‌های ارتباطی فرهنگی معطوف می‌شود را تقویت کنیم.
ابراهیمی با اشاره به تصویب برنامه‌های امور فرهنگی در سال ۱۴۰۱ گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای حوزه فرهنگی قوه قضائیه در نظر گرفته شده که از جمله آنها خانواده کارکنان است. حوزه خانواده، همسران و فرزندان پرسنل از حوزه‌های مغفول در قوه قضائیه است. در تغییر ساختاری که ایجاد شد مدیریت ویژه ای برای تعالی خانواده پرسنل در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: امور فرهنگی با نگاه و رویکرد جدید، وظایف و برنامه‌های نو و ویژه ای دارد که این نشست سرآغازی برای پرداختن به آنهاست و بخش‌های مختلف باید هر ظرفیتی را که دارند ارائه دهند تا علاوه بر تمرکز بر روی آنها، فعالیت‌های بین بخشی نیز ارتقا یابد.
رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به شرایط جهان بخاطر بیماری منحوس کرونا گفت: در دو سال اخیر به علت شرایط کرونایی بسیاری از تجمعات، جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی کشور برگزار نشد، با کنترل وضعیت موجود می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدداً اجرای برنامه‌ها را از سر بگیریم.
ابراهیمی اظهار داشت: همزمانی دهه فجر با اعیاد و موالید متعدد از جمله ایام مبارک ماه رجب موجب شده است که جشن‌های دهه فجر امسال پررنگ‌تر، با نشاط‌تر و با اهتمام ویژه‌تری برگزار شود.
رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان به منظور جمع بندی موارد مطروحه در جلسه گفت: برنامه‌های دهه فجر در قالب ابلاغیه ویژه با طبقه بندی مشخص بزودی به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط اعلام خواهد شد.وی افزود: همچنین در خصوص نامگذاری ساختمان‌های تازه تأسیس به نام شهدای دستگاه قضائی، این پتانسیل در ستاد تهران و بدنه استان‌ها فراهم و با هماهنگی با امور ایثارگران مقدور است.
ابراهیمی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت صداوسیما، استقبال خوبی جهت همکاری با قوه قضائیه مشهود است و ما از این مهم طی جشن‌های دهه فجر نهایت استفاده را خواهیم برد.
وی با بیان اینکه کارکنان خدوم و زحمت‌کش دستگاه قضائی در برهه‌های مختلف نشان دادند که در هر شرایطی از کار متعهدانه و خدمت خالصانه به مردم کشورشان دریغ ندارند و به بهترین نحو همچون سابق به ارائه خدمات خود می‌پردازند، تصریح کرد: تلاش داریم تمام فعالیت‌ها، اقدامات و مأموریت‌های ما در دهه فجر در راستای خدمت رسانی به مردم باشد و این مهم هم با عبور از فضای شعاری، صوری و شکلی مقدر است.
ابراهیمی با اشاره به هماهنگی امور فرهنگی با شهرداری گفت: شهرداری آمادگی صددرصد به منظور ارائه خدمت جهت برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن را دارد و این همکاری را می‌توانیم هم به صورت مستقل سازمانی داشته باشیم، هم به صورت میز خدمت.
وی افزود: بسیاری از سازمان‌ها میز خدمت دارند، که ارائه این خدمت را نباید منوط به یک روز کنند و در دهه فجر باید این فعالیت دقیق‌تر صورت گیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه فعالیت‌های این کمیته تنها به شهر تهران معطوف نخواهد شد گفت: برخی فعالیت‌ها که قابل تسری به استان‌ها باشد با حمایت امور فرهنگی قوه قضائیه قابل گسترش خواهد بود.

منبع : مهر نیوز