برپایی نخستین نمایشگاه سوخته نگاری در بانه

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: هنرمندان بانه‌ای در صنایع چوب نوآوری‌های منحصر به فردی ایجاد کرده‌اند و صنعت چوب در بانه موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. وی افزود: تولیدات هنرمندان بانه‌ای بیشتر جنبه صادراتی دارد و با قیمت‌ها مناسب […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: هنرمندان بانه‌ای در صنایع چوب نوآوری‌های منحصر به فردی ایجاد کرده‌اند و صنعت چوب در بانه موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.
وی افزود: تولیدات هنرمندان بانه‌ای بیشتر جنبه صادراتی دارد و با قیمت‌ها مناسب در حراجی‌ها به فروش می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث شده افراد زیادی جذب این صنعت شوند و به صورت استاد و شاگردی این هنر را یاد گیرند.
وی اعلام کرد: در کارگاه‌های صنایع چوب بانه برای هفتاد نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و این صنعت آینده رو به رشدی دارد.
حامد رضایی هنرمند سوخته نگار اهل بانه نیز در این مراسم گفت: سوخته نگاری از اوایل دوره صفوی در ایران رواج داشته و در آن دوره از ابزارهای ابتدایی دست ساز برای این کار استفاده شده است و به دلیل اینکه ابزار کار در دسترس نبود این هنر به فراموشی سپرده شده بود.
وی افزود: برای زنده کردن این هنر قدیمی ابتدا طرح‌ها را بر روی چوب اجرا کردم و از کمترین ابزار بیشترین استفاده را بردم و این هنر را با علاقه و خلاقیت خودم انجام دادم و با هنر طراحی کارم را شروع کردم.
رضایی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۴۰ اثر هنری سوخته نگاری در زمینه خطاطی، طراحی، طبیعت بی جان و چهره نگاری در معرض دید علاقه چندانی قرار گرفته است.
وی افزود: این نمایشگاه به مدت سه روز دایر خواهد بود و علاقه مندان به این هنر دیرین می‌توانند از آثار دیدن کنند.

منبع : مهر نیوز