برکات جهاد دانشگاهی در آینده زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد

سردبیر پرس/قزوین امام جمعه قزوین گفت: سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) را پیش رو داریم، مردم ما بدانند که جهاد دانشگاهی یک فرصت عظیم است، مانند باغی است که نهال آن را تازه کاشته‌اند، این باغ به ثمر می‌نشیند و برکات آن زندگی مردم را در آینده دگرگون خواهد کرد. آیت‌الله […]

سردبیر پرس/قزوین امام جمعه قزوین گفت: سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) را پیش رو داریم، مردم ما بدانند که جهاد دانشگاهی یک فرصت عظیم است، مانند باغی است که نهال آن را تازه کاشته‌اند، این باغ به ثمر می‌نشیند و برکات آن زندگی مردم را در آینده دگرگون خواهد کرد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا از مناسبت‌های مهمی است که پیش رو داریم و ان‌شاءالله برنامه‌ها و نماز جماعت‌ها یکپارچه در سراسر استان در هر شهر و بخش برگزار شود چرا که وقتی امام حسین (ع) در سخت‌ترین شرایط به نماز می‌ایستاد ما نیز نباید مشغول کار دیگری به‌جز نماز باشیم و باید به نماز بایستیم.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: لازم است حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در ولایت‌مداری، اطاعت از امام و پیشوا الگوی خود بدانیم و ما نیز در پیشگاه امام و رهبرمان مانند حضرت عباس (ع) جوانمردی، آزادگی، شجاعت و حریت و ادب از خود نشان دهیم.

وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که بارندگی‌های سیل‌آسا برای مردم پیش آورد، تصریح کرد: در بعضی از استان‌ها تعدادی از هموطنان عزیز ما آسیب‌دیده و برخی به رحمت خدا رفتند، هم به خانواده‌های داغدیده تسلیت عرض می‌کنیم و هم به مسئولان تذکر می‌دهیم که باید برای مواجهه با بحران‌ها با دقت برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه نباید نعمت الهی را به نقمت تبدیل کنیم، گفت: باران رحمت است و وجود آن به ذخایر آبی کشور اضافه می‌کند و این برکت است و اگر بی‌احتیاطی کنیم و بستر رودخانه‌ها را ببندیم این آب طغیان کرده و موجب ضرر و زیان می‌شود.

اگر آبخوان‌داری نکنیم نعمت به نقمت تبدیل می‌شود

وی افزود: اگر آبخوان‌داری و آبخیزداری را رعایت نکنیم و برای بارش باران آمادگی ایجاد نکنیم، برای جذب و نفوذ آن به ذخایر زیرزمینی شرایط فراهم نکنیم این نعمت الهی را تبدیل به نقمت کرده‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: در قزوین هم باید دقت داشته باشیم اگر جایی مسیر رودخانه بسته شده و آب رودخانه نمی‌تواند به خوبی عبور کند موانع را برطرف کنیم و ضروری است با مطالعه دقیق پیش‌بینی سیل را داشته باشیم تا دچار سیلی که در سال‌های گذشته در شیراز پیش آمد، نشویم و شهرمان در خطر قرار نگیرد.
 
وی اظهار کرد: روز تجلیل از اسرا و مفقودان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم را پیش رو داریم امیدواریم عزیزان ما در سپاه پاسداران و بسیج مردمی، همه با هم کاری کنند که قدردانی از این شهدای گرانقدر و رزمندگان دفاع مقدس که وجود با برکتشان برای جامعه ما ارزش و اهمیت دارد به خوبی انجام شود و همچنین خانواده‌های شهدای دفاع از حرم را نیز گرامی بداریم.

مستکبران امروز و یزیدیان از یک جنس هستند

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: روز بمباران هیروشیما را در پیش داریم، فقط در هیروشیما بیش از ۱۶۰ هزار نفر کشته و مجروح شدند، حتی آدم‌هایی که بعد از آن سال‌ها متولد شدند به دلیل آن بمب‌های خطرناک ناقص‌الخلقه بودند، این کار آمریکا بود، همین آمریکایی که ادعای حقوق بشر می‌کند، باید دشمنان را بشناسیم، آمریکا یعنی یزید، یعنی معاویه، فرعون، نمرود، ابولهب و ابوسفیان و صدام، اینها همه از یک جنس هستند و جز دشمنی با کرامت انسانی و دشمنی با آسایش و رفاه مردم کاری ندارند، این‌ها دائم به فکر کشتار جمعی و ایجاد ناامنی و دنیاطلبی هستند، همان‌طور که در زمان اباعبدالله  الحسین (ع) دشمنان آن حضرت این‌گونه بودند، باید دشمنان را بشناسیم و دست از دامن امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنداریم.

وی بیان کرد: سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) را پیش رو داریم، مردم ما بدانند که جهاد دانشگاهی یک فرصت عظیم است، مانند باغی است که نهال آن را تازه کاشته‌اند، این باغ به ثمر می‌نشیند و برکات آن زندگی مردم را در آینده دگرگون خواهد کرد.

خبرنگاران، جهادگران واقعی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سالگرد شهادت شهید بابایی را قدر می‌دانیم، سالگرد شهادت شهید بزرگوار حسین لشگری و شهید صارمی را گرامی می‌داریم که به مناسبت شهادت این خبرنگار برجسته، ۱۷ مرداد را روز خبرنگار نام‌گذاری کرده‌اند، روز خبرنگار را به همه اهالی رسانه تبریک عرض می‌کنیم، عزیزانی که در میدان رسانه به معنای واقعی جهاد می‌کنند و مسئولیت دینی، انقلابی و اجتماعی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، ان‌شاءالله این فعالیت‌ها ذخیره آخرتشان باشد.

انتهای پیام