برگزاری ۱۵ هزار برنامه در استان مرکزی به مناسب دهه فجر

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام هادی خلیلی صبح سه شنبه در نشست خبری دهه فجر ۱۴۰۱ اظهار داشت: تشکیل حکومت صالحان با عنوان انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت خداوند و پشتوانه عظیم مردمی رقم خورد و پایه‌های این نهضت دینی بر پایه اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الاسلام هادی خلیلی صبح سه شنبه در نشست خبری دهه فجر ۱۴۰۱ اظهار داشت: تشکیل حکومت صالحان با عنوان انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) با تکیه بر قدرت خداوند و پشتوانه عظیم مردمی رقم خورد و پایه‌های این نهضت دینی بر پایه اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه استوار است و هدایت‌های عالمانه و هوشمندانه امامین انقلاب توانسته انقلاب را به اوج اقتدار و سربلندی برساند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای مکتب اسلام ناب محمدی و احیای نقش مردم در اداره کشور و از آن مهم‌تر نفی طاغوت از اداره کشور و امورات جامعه است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه رشد، تعامل و پیشرفت مردم را فراهم کرد، گفت: مقابله با ظلم، فساد، تبعیض، نا عدالتی و مقابله با افرادی که منافع غیر دینی را جایگزین مصالح دینی و ارزشی می‌کردند از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
خلیلی افزود: امروز ملت ایران به خود می بالند که توانستند هدف اولیا الهی کل همان تشکیل حکومت دینی و صالحان بود را محقق کنند و این انقلاب زمینه تشکیل حکومت حضرت مهدی (عج) را فراهم خواهد نمود.
وی بیان کرد: در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر ۲۵ کمیته تخصصی استانی تشکیل شده که کمیته اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی، کمیته هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و قرآنی، کمیته ایثارگران، کمیته بسیج و نیروهای مسلح، کمیته حوزه و روحانیت، کمیته دانشگاهیان، کمیته رسانه ملی، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته روستایی و عشایری، کمیته زنان و خانواده، کمیته صنعت، معدن و تجارت، کمیته فرهنگیان و دانش آموزی، کمیته روستایی و عشایری، کمیته فضای مجازی، کمیته قوه قضائیه، کمیته کارگری و کارآفرینی، کمیته کودک و نوجوان، کمیته مساجد، کمیته ورزش و جوانان، کمیته دستگاه‌ها و نهادها، کمیته هنرمندان و رسانه‌ها و کمیته افتتاح پروژه‌ها از جمله کمیته‌ها است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همچنین ۱۲ ستاد شهرستانی، ۳۵ ستاد شهری و روستایی و ۱۵۰ ستاد مردمی در راستای بهتر برگزار شدن و استفاده از همه ظرفیت‌ها نیز راه اندازی شده است و برنامه‌ها به شکل مردمی برگزار خواهند شد.
وی اضافه کرد: تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی و عملکرد دولت سیزدهم و امید و نشاط آفرینی ۲ رویکرد مهم در اجرای برنامه‌های امسال ایام الله دهه فجر است و با توجه به تلاش‌های دشمن برای یاس و نا امیدی لازم است همه برنامه‌ها رویکرد امیدآفرینی داشته باشند.
خلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار برنامه متنوع در سراسر استان با رویکرد جهاد تبیین و امیدآفرینی پیش بینی شده، گفت: شعار محوری امسال ایران استوار، ۴۴ سال افتخار است.
وی با تشریح مهمترین برنامه‌ها گفت: گلباران مزار مطهر شهدا با عنوان برنامه مهمانی لاله‌ها در بیش از ۶۴۸ گلزار شهدای استان، گلباران بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین، گلباران حجره طلبگی امام راحل در حوزه علمیه اراک از مهمترین برنامه‌های محوری است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: افتتاح پروژه‌های یک ساله دولتی و خصوصی در همه شهرستان‌ها، برگزاری پیش کنگره تجلیل از بانوان شاخص استان، همایش معرفی بانوان موفق کارآفرین، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بانوان، برگزاری ۴ هزار برنامه جشن در مدارس و اماکن عمومی، اعزام ۳۰۸ نفر از دختران متوسطه به مشهد مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری جشنواره فیلم فجر از دیگر برنامه‌های مهم است.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن در بیش از ۱۵۰ نقطه استان مرکزی دیگر برنامه مهم است.