بسیج همه ظرفیت‌های سپاه برای کمک به زلزله زدگان خوی

به گزارش سردبیر پرس، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی پیرامون اقدامات سپاه و بسیج به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان خوی گفت: تاکنون ۱۲ اردوگاه و کمپ برای اسکان و استقرار زلزله زدگان آماده و در حال کمک ر سانی به کسانی است که مشکل اسکان دارند می […]

به گزارش سردبیر پرس، سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفتگویی پیرامون اقدامات سپاه و بسیج به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان خوی گفت: تاکنون ۱۲ اردوگاه و کمپ برای اسکان و استقرار زلزله زدگان آماده و در حال کمک ر سانی به کسانی است که مشکل اسکان دارند می باشد.
وی ادامه داد: یک اکیپ سیار از بیمارستان عارفیان ارومیه با امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از اتاق عمل، ارتوپدی، مغز و اعصاب و… در منطقه مستقر و فعال است.
سردار شریف خاطرنشان کرد: ۳ هزار بخاری برقی بین مردم توزیع شده است؛ توزیع نان نیز با استقرار یک اکیپ نانوایی سیار در منطقه فعال و آغاز شده تا به صورت شبانه روزی نیازهای زلزله زدگان را مرتفع سازد.
وی گفت: علاوه بر توزیع بیش از یک هزار تخته پتو طی روزهای گذشته بیش از ۲ هزار چادر توسط گروهای جهادی و سپاه خوی نیز تهیه و توزیع شده است.
سردار شریف گفت: تاکنون بیش از ۷۲ گروه جهادی از سلماس و خوی به منطقه اعزام شده اند و تعداد ۸ دستگاه کامیون، ۲ لودر و یک بیل مکانیکی در منطقه مستقر و متناسب با نیازهای اعلامی در حال خدمات رسانی هستند.
وی همچنین به سایر اقدامات سپاه شهدای آذربایجان غربی برای کمک به زلزله زدگان اشاره و تصریح کرد:سپاه آذربایجان غربی با فعال سازی ۱۰ قرارگاه منطقه ای و ۲۵ قرارگاه محله ای در ۷۰ روستای زلزله زده منطقه خوی و اعزام ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز مبادرت ورزیده است.
سخنگوی سپاه در پایان با تاکید بر اینکه امداد و خدمت رسانی به هموطنان عزیز زلزله زده تا رفع مشکلات تداوم خواهد داشت تصریح کرد: طی ۲ روز گذشته ۴ هزار پرس غذای گرم در وعده های مختلف توسط گروه های جهادی در منطقه توزیع شده است و علاوه بر این روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم توسط مرکز پشتیبانی شمال غرب قرارگاه حمزه نیز طبخ و بین زلزله زدگان توزیع می شود.