بلینکن نسبت به افزایش تنش ها در اتیوپی ابراز نگرانی کرد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور از افزایش تنش های نظامی در اتیوپی ابراز نگرانی شدید کرده و خواستار مذاکرات فوری درباره بحران جاری شده است. بیانیه فوق پس از تماس تلفنی بلینکن و […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور از افزایش تنش های نظامی در اتیوپی ابراز نگرانی شدید کرده و خواستار مذاکرات فوری درباره بحران جاری شده است.
بیانیه فوق پس از تماس تلفنی بلینکن و رئیس جمهور کنیا صادر شده است.
ابراز نگرانی بلینکن درباره تشدید تنش ها در اتیوپی، ساعاتی پس از آن مطرح شد که رسانه های محلی اتیوپی، از حضور «آبی احمد» نخست وزیر این کشور در خط مقدم ارتش در حال نبرد با نیروهای شورشی تیگرای در منطقه «افار» در شمال شرقی اتیوپی خبر دادند. همچنین خود او نیز ویدئویی در همین رابطه در حساب توییترش منتشر کرد.
احمد پیشتر اعلام کرده بود که عازم جبهه های جنگ می شود تا فرماندهی نیروهایی که در حال جنگ با شورشیان هستند را برعهده بگیرد، به ویژه که جنگ لحظه به لحظه به شهر آدیس آبابا نزدیک و نزدیکتر می شود.
بلینکن پیشتر نیز در جریان سفر خود به سه کشور آفریقایی کنیا، نیجریه و سنگال، خواستار توقف خشونت ها در اتیوپی شده بود.
یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه ‌نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت پایتخت این کشور هستند.