بهره‌مندی از فضیلت‌های اخلاقی حضرت ام‌البنین(س) در جامعه

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: تمام مردم باید در رابطه با اصول مصرف انرژی آداب دینی را مدنظر داشته باشند. وی با اشاره به اینکه آب، برق و گاز جزو سرمایه‌های ملی ما هستند، خاطرنشان کرد: باید در مصرف این انرژی‌ها با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز اظهار کرد: تمام مردم باید در رابطه با اصول مصرف انرژی آداب دینی را مدنظر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آب، برق و گاز جزو سرمایه‌های ملی ما هستند، خاطرنشان کرد: باید در مصرف این انرژی‌ها با حس مسئولیت بیشتری عمل کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با دعوت مردم به دوری از مصرف بی‌رویه گاز گفت: انتظار می‌رود اکنون که در فصول سرد سال واقع شده‌ایم با صرفه‌جویی در مصرف گاز مانع هدر رفت این انرژی ارزشمند شوند تا مبادا شاهد قطعی گاز به علت افزایش مصرف باشیم.
جعفرزاده با گرامیداشت قیام ۱۹ دی تصریح کرد: قیام ۱۹ دی و خون‌هایی که در راه احقاق عدالت، استقلال و عمل به مبانی اسلام در این روز ریخته شده است هرگز از خاطره‌ها فراموش نمی‌شود.
وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین فضیلت‌ها و شجاعت‌های این بانوی رشید را یادآور شد و بیان کرد: تربیت فرزندانی چون حضرت عباس (ع) نشان از درجه رفیع رشد و تربیت معنوی این بانوی بزرگ اسلام است.
امام جمعه اصلاندوز اضافه کرد: حضرت ابوالفضل (ع) و برادران بزرگوار ایشان در کربلا شهید شدند و در تاریخ ایثار، شجاعت، وفاداری، دینداری و ولایتمداری آن بزرگواران ثبت شد اما باید در نظر داشت که تمام این‌ها را مدیون تربیت و پرورش‌های یک مادر شجاع که دارای عظمت روحی بوده، هستیم.
جعفرزاده ادامه داد: اگر می‌خواهیم نسلی صالح، مؤمن و انقلابی تربیت کنیم که در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد کاملاً ضروری است از فضیلت‌های اخلاقی و سیره بانوانی چون حضرت ام‌البنین بهره گیریم.
امام جمعه اصلاندوز با اشاره به رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ در سواحل جنوبی ایران، تصریح کرد: این رزمایش در حالی برگزار شد که شاهد افزایش تحریم‌های غرب برای کشورمان هستیم و غرب اقتصاد ما را نشانه گرفته است.
جعفرزاده بیان کرد: ارتش در چنین شرایطی آمادگی یگان‌های خود در محدوده عملیاتی خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و اقیانوس هند همچنین ارسال پیام صلح و ثبات برای همسایگان و اقتدار برای رقبا و دشمنان را به نمایش گذاشت.
وی افزود: علاوه بر آن این رزمایش پیام هشداری به تل‌آویو است که در صورت شیطنت‌های پهپادی این رژیم در آب‌های خلیج فارس بندر ایلات در سواحل دریای سرخ قرار خواهند گرفت.
جعفرزاده گفت: با کاهش نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه حوزه خلیج فارس، افزایش حضور نظامی و اقتصادی روسیه – چین در منطقه و تغییر اقتصاد سیاسی کشورهای منطقه به سمت اقتصاد کریدوری به نظر می‌آید بهترین ساز و کار برای حفظ امنیت و منافع کشورهای منطقه ایجاد پیمان امنیتی دفاعی مشترک بدون دخالت و حضور مستقیم قدرت‌های فرامنطقه‌ای باشد.