بهزیستی مازندران: ضرب‌وشتم معلول ذهنی در یک مرکز نگهداری در دست بررسی است

روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران به انتشار تصاویری از زخم در بدن یک معلول ذهنی ناشی از آثار ضرب و شتم در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و اعلام کرد که « این ادعا » در دست بررسی است. زینب دلیلی مدیر روابط عمومی بهزیستی مازندران روز یکشنبه در تماس خبرنگار ایرنا گفت که […]

روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران به انتشار تصاویری از زخم در بدن یک معلول ذهنی ناشی از آثار ضرب و شتم در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و اعلام کرد که « این ادعا » در دست بررسی است.
زینب دلیلی مدیر روابط عمومی بهزیستی مازندران روز یکشنبه در تماس خبرنگار ایرنا گفت که مدیران بهزیستی مازندران تصاویر یک معلول ذهنی را با زخم هایی که بر بدن دارد ، مشاهده کرده اند و دستور پیگیری ادعای مطرح شده را داده اند و این موضوع هم اکنون در دست بررسی است.
وی با اظهار این که معلولی که تصاویرش منتشر شده سال قبل در مرکز نگهداری معلولان لموک قائمشهر نگهداری می شد، توضیح داد: این معلول پنجم دی ماه سال گذشته پس از ا بتلا به یک بیماری نادر از این مرکز نگهداری معلولان با رضایت خانواده خارج شد و از آن زمان تاکنون در اختیار بهزیستی نبود تا این که سه روز پیش تصاویرش منتشر و ادعای ضرب و شتم مطرح شد.
مدیر روابط عمومی بهزیستی مازندران تصریح کرد: مرکز نگهداری معلولان لموک قائمشهر همواره استانداردهای کاری را رعایت کرده و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که عوامل این محل نگهداری، اقدام به ضرب و شتم این فرد معلول ذهنی کرده باشند ولی با این وصف موضوع به صورت جدی و دقیق پیگیری و نتیجه اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی مازندران به عنوان متولی دفاع از حق معلول شاکی هم‌اکنون پیگر مقدمات کار برای بررسی ابعاد مختلف ماجرا است و در صورت صحت ضرب و شتم معلول ذهنی توسط کاسردبیر پرسن مرکز نگهداری موضوع در کمیسیون ماده ۲۶ طرح و با فرد یا افراد متخلف برخورد می شود.
بهزیستی مازندران حدود ۱۷۶ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۶۶۴ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۶۰ هزار خانوار به تعداد ۱۴۸ هزار نفر مستمری بگیر هستند.