بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه علت محدودیت انجام پروازها است

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام پروازهای پهن پیکر در باند محدود شده است. وی افزود: پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک امکان‌پذیر است. مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه […]

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام پروازهای پهن پیکر در باند محدود شده است.
وی افزود: پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک امکان‌پذیر است.
مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر هفته‌ای ۸۰ پرواز در مسیرهای تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس و عسلویه در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام می‌شود.
بیاتی با اشاره به رشد سه درصدی پروازهای فرودگاه‌ها شهید اشرفی کرمانشاه نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: طبق آمار پروازهای سال ۱۴۰۰ فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در بین ۵۴ فرودگاه کشور رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده است و ۴ هزار و ۸۰۶ پرواز در سال گذشته انجام گرفته است.
وی ادامه داد: فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه با جابه‌جایی ۳۷۵ هزار و ۳۳۷ مسافر و ۲ میلیون ۷۱۵ هزار کیلوگرم بار رشد چهار درصدی نشست و برخاست پرواز و رشد ۱۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۲۵ درصدی ارسال و پذیرش بار را داشته است‌.
مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: با توجه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی در حال حاضر به علت اینکه پروازهای پهن پیکر نمی‌توانند نشست و برخاست در باند فرودگاه را داشته باشند پروازهای بین المللی متوقف شده است و این مسئله بر طبق قوانین و مقررات پرواز انجام می‌گیرد.
بیاتی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه به پایان برسد و سال آینده پروازهای بین المللی این فرودگاه انجام گیرد.

منبع : مهر نیوز