بودجه فرهنگی سازمان تبلیغات البرز در ۲ سال اخیر صفر بود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق صبح سه‌شنبه در مراسم تقدیر از معلمان نمونه مدارس صدرای البرز اظهار کرد: حقیقت این است که عرصه تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی آن جایگاه حقیقی خود را در ادوار مختلف کسب نکرده است. وی بیان کرد: این عوامل برخی به خاطر کم‌توجهی مسئولان، ظرفیت‌های محدود، […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق صبح سه‌شنبه در مراسم تقدیر از معلمان نمونه مدارس صدرای البرز اظهار کرد: حقیقت این است که عرصه تعلیم و تربیت در انقلاب اسلامی آن جایگاه حقیقی خود را در ادوار مختلف کسب نکرده است.
وی بیان کرد: این عوامل برخی به خاطر کم‌توجهی مسئولان، ظرفیت‌های محدود، فقدان نظام آموزشی جامع تحول‌خواه در مسیر انقلاب اسلامی و برخی وقت‌ها به خاطر تبدیلات و تغییر نگاه‌ها و نگرش‌های مقطعی با ورود مجموعه‌ها و دولت‌های مختلف و ادله دیگر رخ داده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: به هر ترتیب این عقب‌ماندگی باعث شده است به مجموعه خادمان این عرصه فشار بسیار و استرس‌های گوناگون و از طرف دیگر تنش‌هایی در نظام تعلیم و تربیت احساس شود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد یاد شده واقعاً مجموعه خادمین و زحمت‌کشان این عرصه جزو پاک‌ترین و مؤمن‌ترین و به نوعی دلسوزترین مجموعه‌های نظام دنیا در نظام تعلیم و تربیت هستند.
دستاورد تعلیم و تربیت کشور در عرصه‌های علمی رشد زیادی دارد
وی با بیان اینکه بنابراین دستاورد تعلیم و تربیت ما در عرصه‌های علمی خروجی آن در دنیا رشد عجیبی دارد، گفت: همچنین این دستاوردها رشد مدارج علمی ایران اسلامی را داشته و به صورت دستاوردهای کیفی به معنی تولیدات علمی در کشور رخ می‌دهد.
ولایی برحق ادامه داد: ثمره این حرکت نقطه آغازش آموزش و پرورش است و در نهایت آموزش عالی مأموریت رشد و ارتعاش را برعهده دارد و این امر نشان‌دهنده این است، برآیند زحمات نظام آموزشی کشور رو به رشد بوده است و جایگاه خوبی دارد و از طرفی دیگر قابل دفاع است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: وقتی این موارد را در کنار هجمه بی‌بدیل و ناجوانمردانه علمی و تحریم‌های علمی، اقتصادی و … در انقلاب اسلامی بگذاریم، مشاهده می‌کنیم با این همه هجمه فرهنگی و غیرفرهنگی که در عرصه‌های مختلف به کشور تحمیل شده، دست‌یابی و رسیدن به این جایگاه کار دشواری است.
وی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش در پرداخت حقوق معلمان دچار مشکل شده است، بیان کرد: زیرا هزینه فروش نفت، صادرات و تولیدات ناخالص به نظام مقدس جمهوری اسلامی باز نمی‌گردد و تمام زحمت‌کشان مسیر تعلیم و تربیت تحت تأثیر این امر قرار می‌گیرند.
ولایی برحق تصریح کرد: در این دو سال اخیر راه‌اندازی مدرسه وقتی رخ می‌دهد که افزایش بودجه در این زمینه نداشتیم و ردیف اعتباری مدرسه صدرا بسیار ناچیز است و منابع دیگر و خیرین امکانات این مدرسه را فراهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس صدرا با هم‌افزایی و همکاری آموزش و پرورش اتفاق افتاد و بارقه‌های امید رخ داد، خاطرنشان کرد: با تمام محدودیت‌ها منصفانه عرض می‌کنم؛ سازمان توسعه مدارس صدرا را اولویت اقدامات خود قرار داده و در صورت فراهم شدن ظرفیت در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.
فعالیت ۴ هزار هیئت مذهبی در البرز
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه ۴ هزار هیئت مذهبی، ۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی و ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان البرز وجود دارد، گفت: ساماندهی مجموعه مدارس صدرا، انجمن‌ها، برخی از کانون‌های خطبا، مجامع بانوان و مادحین استان بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی البرز است.
وی اظهار کرد: دولت در دو سال اخیر در بودجه‌های ابلاغی، بودجه اعتباری فرهنگی سازمان تبلیغات به این گستردگی را صفر تومان قرار داد.
ولایی برحق بیان کرد: این در حالی بود که سازمان در ماه محرم به غیر از حسینیه‌ها در ۴۵۰ مکان مانند مدارس، حیاط مدارس و خیابان‌ها را با هماهنگی سازمان‌های مربوطه مراسم عزاداری برگزار کرد.
وی متذکر شد: با تمام این احوال توانستیم رشد کنیم و این امر با مشارکت مردم، نهادهای هم سو و همگرای ما رخ داد و توانستم سرپا بایستیم.

منبع : خبرگزاری مهر