بودجه ناکافی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال ۹۹

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در نشست  روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن پایان سال و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بودجه این دانشگاه در سال آینده ناکافی است و از همین رو دانشگاه نخواهد […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در نشست  روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به نزدیک شدن پایان سال و نهایی شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش بودجه این دانشگاه در سال آینده ناکافی است و از همین رو دانشگاه نخواهد توانست با ضرب آهنگ سال جاری حرکت کند.
وی با اشاره به بدهی های چند میلیاردی دانشگاه در حوزه فعالیت های پژوهشی، خاطرنشان کرد: بهتر است ابتدا پژوهش‌های گذشته به سرانجام برسد و علاوه بر آن پژوهش‌های جدید باید مبتنی بر خروجی مورد نیاز و قابل تولید به فناوری‌های مورد نیاز، مصوب شوند؛ این رویکرد باید در پایان نامه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
کوهپایه زاده از آماده شدن شبکه آزمایشگاه‌ها در معاونت پژوهشی دانشگاه خبر داد و افزود: این شبکه با هدف افزایش بهره وری در آزمایشگاه‌های دانشگاه در حال راه اندازی است.
وی با ابراز ناراحتی از اتلاف هزینه در آزمایشگاه‌ها، گفت: برخی تجهیزات پیشرفته در آزمایشگاه‌های دانشگاه بهره وری لازم را ندارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: به دلیل کمبود منابع مالی، مراکز وابسته دانشگاه علوم پزشکی ایران نباید در سال آینده انتظار افزایش مالی مرسوم تفاهم نامه‌ها را داشته باشند. البته مدیران دانشگاه با استفاده از تجربیات خود و کمک از گروه‌های دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی می‌توانند راه‌های مناسبی برای مشکلات سال آینده پیدا کنند.
وی موضوع مورد توجه بعدی را حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه خواند که می‌تواند کمک شایانی به صرفه جویی در هزینه‌ها کند و افزود: فناوری اطلاعات دانشگاه در حال توسعه است اما شاید در حال حاضر نمی تواند تمام نیازهای دانشگاه را مرتفع سازد؛ از این رو شایسته است مسئولان دانشگاه زمان و توان بیشتری در توسعه این حوزه صرف کنند.
وی تاکید کرد: دانشگاه موظف است به حوزه‌هایی مانند فناوری اطلاعات، روابط عمومی، حقوقی و عمرانی ارج نهاده و علاوه بر کمک به آنها، از توانمندی‌های آن حوزه‌ها بهره برداری کند.