بیشتر دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گیلان غیر بومی هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار عزیزالله ملکی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای جمهوری اسلامی گفت: جانفشانی و ایثار شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی که برای برقراری نظم و امنیت جامعه از خود گذشتند، فراموش شدنی نیست. فرمانده انتظامی گیلان با اشاره […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار عزیزالله ملکی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای جمهوری اسلامی گفت: جانفشانی و ایثار شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی که برای برقراری نظم و امنیت جامعه از خود گذشتند، فراموش شدنی نیست.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به افزایش مأموریت‌های پلیس پس از فروکش کردن موج کرونا در کشور بیان کرد: استان ما امسال با خیل عظیمی از مسافران مواجه بود و بیش از هفت میلیون جمعیت به استان آمدند و همکاران ما در حوزه‌های خدماتی، انتظامی و ترافیکی به مردم شریف خدمت رسانی کردند.
وی با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و استان گیلان بیان کرد: این اغتشاشات برنامه ریزی شده با حضور به موقع نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه خنثی شد.
سردار ملکی با بیان اینکه هجمه‌های روانی دشمن علیه پلیس در این مدت تشدید یافت، افزود: بنا به وظیفه ذاتی خود اجازه آسیب به جان و مال مردم را ندادیم و از امنیت جامعه دفاع کردیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگیرشدگان گیلانی نبودند، تصریح کرد: این آشوبگران از همه نقاط کشور برای خرابکاری وارد استان شدند که با همکاری مرجع قضائی با آنها برخورد قاطعی انجام شد.
فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: در حوادث اخیر ۱۰۵ نفر از همکاران نیروی انتظامی مجروح شدند.
وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی عنوان کرد: انهدام باندها و شرکت‌های هرمی، کشف سه تن مواد مخدر، افزایش ۸۳ درصدی کشف کالای قاچاق و کاهش ۴ درصدی جان‌باخته در تصادفات بخشی از خدمات انجام شده توسط فرزندان ملت در نیروی انتظامی گیلان بوده است.
سردار ملکی با اشاره به کسب رتبه برتر و رتبه دوم در دستاوردهای الکترونیکی و در ابلاغ الکترونیک گفت: بیش از ۶۰ هزار پرونده شکایت از سوی مردم دریافت کردیم که ۷۰ درصد آنها با مشورت نیروهای ما به صلح ختم شده است.

منبع : مهر نیوز