بیش از۲۳۲ تن مرغ امروز روانه بازار آذربایجان غربی شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اکبر کرامتی عصر شنبه در جلسه ساماندهی تنظیم بازار گوشت مرغ استان با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جزو وظایف ما به شمارمی رود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای بخش کشاورزی از جمله مرغداری‌ها تحت تأثیر قرار گرفتند و صنعت مرغداری دچار […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اکبر کرامتی عصر شنبه در جلسه ساماندهی تنظیم بازار گوشت مرغ استان با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جزو وظایف ما به شمارمی رود، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای بخش کشاورزی از جمله مرغداری‌ها تحت تأثیر قرار گرفتند و صنعت مرغداری دچار صدمات جبران‌ناپذیری شد.
وی ادامه داد: در این راستا ما از واحدهای تولیدی طیور که در تأمین مستمر مایحتاج مردم استان و ایجاد آرامش در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ، تلاش می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر بازار مرغ در سطح استان به حالت ثبات رسیده و مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، اما باید بازرسی و نظارت‌ها مؤثر و کاربردی تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازار به وضعیت پایداری برسد.
کرامتی با بیان اینکه لازم است دولت با در نظر گرفتن تسهیلات کم بهره، از این واحدهای تولیدی حمایت و پشتیبانی کند، تصریح کرد: همزمان با روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۲ تن مرغ در کشتارگاه‌های آذربایجان غربی کشتار و به بازار عرضه شد. این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۳۸ هزار و ۲۸۲ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از ۲۳۲ تن در سطح ۱۱ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیاز استان در روز ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است تاکید کرد: نمایندگان سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت و اداره کل دامپزشکی به صورت ثابت در کشتارگاه‌ها مستقر هستند و کلیه فعالیت‌ها از زمان ورود مرغ زنده تا خروج مرغ گرم و ارسال به مراکز توزیع را صورت جلسه می‌کنند.
کرامتی گفت: انتظار داریم سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صمت و سایر نهادهای مسئول بر رصد و نظارت بیشتر در این زمینه اهتمام و با هر گونه انحراف در این خصوص برخورد قانونی انجام شود.