بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کنگاور رفع تداخل شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هوشنگ یوسفی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور، اظهار کرد: طرح جامع کاداستر و تهیه بانک اطلاعات مکانی زمین‌های کشاورزی طرحی در راستای اهداف دولت مردمی و برای حفظ و توسعه زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه منابع آب و خاک کشور است. وی افزود: اولین مزیت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هوشنگ یوسفی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کاداستر اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور، اظهار کرد: طرح جامع کاداستر و تهیه بانک اطلاعات مکانی زمین‌های کشاورزی طرحی در راستای اهداف دولت مردمی و برای حفظ و توسعه زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه منابع آب و خاک کشور است.
وی افزود: اولین مزیت تعیین تکلیف مالکیت اراضی به حداقل رساندن و پیگیری از تصرفات و تعرضات به اراضی اعم از اراضی با مالکیت عمومی و خصوصی و در واقع، مستندسازی تک برگ شدن اسناد اراضی اقدامی در راستای پدیده زمین خواری است.
معاون فرماندار کنگاور تصریح کرد: تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه در راستای اجرای طرح کاداستر محدوده‌های مالکیتی کشاورزان نقشه برداری شده که از این میزان در حدود ۲۵ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و رأی تداخل و ۱۵ هزار هکتار دارای نقشه کاداستر و فاقد رأی تداخل است.
وی ادامه داد: از ۱۰۵ پلاک اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور تاکنون ۷۲ پلاک به شکل قطعی و نهایی به مساحت ۲۵ هزار هکتار رفع تداخل شده است.
یوسفی عنوان کرد: با تلاش و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط و عضو کمیسیون رفع تداخلات، شوراها، دهیاران و مالکان، اراضی تابعه بخش مرکزی، پرونده رفع تداخل اراضی کشاورزی شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ فرصت دارد تا پایان امسال بسته می‌شود.

منبع : مهر نیوز