بیش از ۳۰۰ نفر در انتخابات شوراهای روستا درکرمانشاه ثبت نام کردند

جلیل بالایی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به نخستین روز از ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان کرمانشاه اظهار کرد: ۳۱۷ نفر شامل هشت خانم و ۳۰۹ آقا ثبت نام کردند. وی با بیان اینکه ۶۸ درصد داوطلبان کمتر از ۵۰ سال سن داشته که نشان […]

جلیل بالایی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به نخستین روز از ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان کرمانشاه اظهار کرد: ۳۱۷ نفر شامل هشت خانم و ۳۰۹ آقا ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه ۶۸ درصد داوطلبان کمتر از ۵۰ سال سن داشته که نشان از جوان‌گرایی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستا است، افزود: در مجموع ۲۶ درصد داوطلبان سابقه عضویت در شورا را داشته و ۱۲ درصد ایثارگر هستند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک هزار و ۷۹۹ روستا در این استان شرایط لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا را دارند، تصریح کرد: تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار یا دارای جمعیت یک صد نفر می‌توانند نماینده‌ای در شوراهای اسلامی روستا داشته باشند.
بالایی ادامه داد: تیره‌های عشایری کوچ‌رو دارای یک صد نفر جمعیت می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
وی به نحوه ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری اشاره کرد و گفت: این افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل، نسخه ویندوز، پرتال وزارت کشور و دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کرده و یا به صورت حضوری به بخشداری‌ها مراجعه کنند.
به گفته دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه برای ثبت نام غیر حضوری نیازی به ارائه اصل مدرک نبوده و داوطلبان باید پیش از ثبت نام گواهی عدم سو پیشینه را تهیه کنند.