بیکاری مهم‌ترین چالش‌ اقتصادی لرستان/ دانشگاه به کمک تولید بیاید

به گزارش سردبیر پرس، علی نظری در اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید استان لرستان در سال جدید (با موضوع تلاش برای تحقق شعار سال) گفت: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تحقق شعار سال، یک نقش اثرگذار و مهم است. وی بیان کرد: بر اساس اینکه موضوع اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان از جمله […]

به گزارش سردبیر پرس، علی نظری در اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید استان لرستان در سال جدید (با موضوع تلاش برای تحقق شعار سال) گفت: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تحقق شعار سال، یک نقش اثرگذار و مهم است.

وی بیان کرد: بر اساس اینکه موضوع اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان از جمله موضوعات مهم شعار سال محسوب می‌شود نقش دانشگاه‌ها در تقویت مباحث مرتبط با دانش‌بنیان و ارائه راهکارهای علمی، کاربردی و عملیاتی برای کاستن از نظام مسائل جامعه، یک نقش بسیار مهم است.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: همه در هر جایگاهی که هستیم باید کوشش کنیم شعار سال، محقق شود و هیچ‌کدام حق هیچ‌گونه کوتاهی برای تحقق شعار سال نداریم.

نظری تأکید کرد: برای تحقق شعار سال باید به‌صورت روش‌مند و با برنامه حرکت کنیم و برنامه‌ها بر اساس کارهای علمی و کارشناسی، پیش بروند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان یادآور شد: هرگونه اقدامی که انجام می‌دهیم در مسیر شعار سال باید مبتنی بر آگاهی‌ها و دانش روز باشد و از هرگونه تصمیمات احساسی و شتابزده باید پرهیز کرد.

نظری گفت: در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت استان و همچنین بخش‌های علوم انسانی بایستی فعالیت‌ها برای تحقق شعار سال کاملاً بر اساس دانش‌بنیان، انجام شوند.

وی با بیان اینکه از بخش‌های مهم تحقق شعار سال این است که نظام تولید تقویت شود؛ تصریح کرد: تولیدی که منجر به اشتغال‌آفرینی شود و کاملاً بر پایه دانش روز و دانش‌بنیان باشد و نظام دانشگاهی نیز وظیفه دارد در این مسیر، به کمک نظام تولید بیاید.

سرپرست دانشگاه لرستان، گفت: بیکاری از جمله مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های اقتصادی جامعه است؛ پس، باید کوشش کنیم با رویکردهای دانش‌بنیان و علمی و کاربردی، تولید مبتنی بر اشتغال‌آفرینی را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان افزود: در بخش‌های علوم انسانی و اجتماعی هم باید با رویکرد مسئله‌محوری، تلاش کرد نقش‌آفرینی علمی و کاربردی نظام دانشگاهی برای کاهش مشکلات را افزایش داد.

منبع : مهر نیوز