تأمین امنیت منطقه بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای امکان پذیر است

به گزارش سردبیر پرس، فرمانده و جمعی از اعضای ارشد ناوگروه پاکستان که از روز گذشته در راستای تبادل اطلاعات آموزشی و تحکیم روابط بین دو کشور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر هستند، ظهر امروز دوشنبه با علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان دیدار و گفت و گو کردند. علی […]

به گزارش سردبیر پرس، فرمانده و جمعی از اعضای ارشد ناوگروه پاکستان که از روز گذشته در راستای تبادل اطلاعات آموزشی و تحکیم روابط بین دو کشور در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر هستند، ظهر امروز دوشنبه با علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان دیدار و گفت و گو کردند.
علی رئوفی در این دیدار گفت: سفرهای ناوگروه پاکستان به منطقه یکم نیروی دریایی نشانه عزم جدی دو کشور برای حفظ ثبات منطقه و توسعه روابط بین دو کشور است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان کشور برادر و همسایه شرقی ایران دارای اشترک های فرهنگی، دینی و تعامل های تجاری و بازرگانی دیرینه هستند که همه این عوامل زمینه تقویت روابط را فراهم کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به نقش مهم کشورهای منطقه در برقراری تأمین امنیت، تصریح کرد: کشورهای مسلمان منطقه با همکاری یکدیگر قادر هستند بدون نیاز به نیروهای فرامنطقه‌ای، امنیت منطقه را تأمین کنند.
رئوفی ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه را هدف اصلی حضور نیروهای فرامنطقه ای عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه باید با توسعه روابط، تبادل اطلاعات و بهره گیری از اشتراک های فرهنگی و دینی موجود، نقشه شوم کشورهای بیگانه را ایجاد اختلاف بین کشورهای مسلمان خنثی کنند.
دریادار دوم علی خان فرمانده نیروی دریایی و ناوگروه پاکستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی شایسته نیروی دریایی ارتش، تبادل تجربیات و اطلاعات آموزشی و تقویت و تحکیم روابط بین دو کشور را هدف اصلی حضور ناوگروه پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام و با اشاره به مشترکات فرهنگی، مذهبی و اعتقادی میان مردم ایران و پاکستان، پیوند تاریخی میان دوکشور را بسیار قوی توصیف کرد و افزود: ما به واسطه همسایگی با جمهوری اسلامی ایران، باید روابط خود را در حوزه دریایی و سایر زمینه ها ارتقاء دهیم.
علی خان تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان می توانند در راستای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تعاملات بسیار سازنده ای را پیش بگیرند.
وی در پایان گفت: از آحاد ملت ایران به ویژه فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش بخاطر میهمان نوازی تقدیر و تشکر می کنم.
وابسته دریایی پاکستان در تهران، دستیار فرمانده ناوگروه و فرماندهان ناوهای بحر مساح، ناو هنگل، ناو دهشت، دریادار علی خان فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان را همراهی می کردند.
نمایندگان سازمان حفاظت اطلاعات آجا، رییس اطلاعات و عقیدتی سیاسی منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار حضور داشتند.