تأیید کمک نظامی و تسلیحاتی ۱۵۰ میلیون دلاری آمریکا به کی‌یف

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین از دریافت کمک ۱۵۰ میلیون دلاری آمریکا در راستای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اوکراین با تایید این مطلب، از قول «آندرئی تاران» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد: هدف از ارائه این بسته حمایتی، […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع اوکراین از دریافت کمک ۱۵۰ میلیون دلاری آمریکا در راستای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع اوکراین با تایید این مطلب، از قول «آندرئی تاران» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد: هدف از ارائه این بسته حمایتی، افزایش قابلیت‌های مبارزه نیروهای دفاعی اوکراین و ارتقاء مدیریت واحدها و عناصر جنگ الکترونیک است.
وزیر دفاع اوکراین افزود: شرکای ایالات متحده حمایت‌های بی دریغی از ما در راستای تقویت قابلیت‌های دفاعی به عمل آورده‌اند.
در همین حال، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که این بسته حمایتی که از آن با عنوان «ابتکار کمک امنیتی (به) اوکراین» نام برده می‌شود، شامل آموزش، تامین تجهیزات و ارائه خدمات مشاوره می‌شود.
لازم به ذکر است اوکراین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، حدود ۲.۵ میلیارد دلار کمک در زمینه دفاعی از دولت آمریکا دریافت کرده است.
همچنین قانون شراکت امنیتی اوکراین که پیشتر در سال ۲۰۲۱ به تصویب مجلس نمایندگان رسیده نیز توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به امضا رسید که بر اساس آن، میزان کمک‌های مالی آمریکا به این کشور را به ۳۰۰ میلیون دلار در سال افزایش خواهد داد.