تاثیر بهداشت لوازم آشپزخانه در جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین بخش خانه از نظر بهداشت و تمیزی دانست. همه افراد مخصوصاً خانم‌های خانه دار بسیاری از کارهای منزل را در آشپزخانه انجام می‌دهند و تمامی مواد غذایی و نوشیدنی در آن نگهداری و یا مصرف می‌شود. از این رو تمیز بودن لوازم آشپزخانه مانند انواع ظرف […]

به گزارش بازرگانی سردبیر پرس، آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین بخش خانه از نظر بهداشت و تمیزی دانست. همه افراد مخصوصاً خانم‌های خانه دار بسیاری از کارهای منزل را در آشپزخانه انجام می‌دهند و تمامی مواد غذایی و نوشیدنی در آن نگهداری و یا مصرف می‌شود. از این رو تمیز بودن لوازم آشپزخانه مانند انواع ظرف و ظروف، آبچکان ظرفشویی، انواع سبد و لوازم سرویس آشپزخانه و سایر موارد اهمیت بسیار زیادی در بهداشت افراد منزل و جلوگیری از شیوع ویروس و بیماری می‌شود. در صورت وجود ویروس در آشپزخانه ممکن است به مصرف غذا ویروس به بدن انتقال پیدا کند بنابراین از بهداشت آشپزخانه غافل نشوید. در ادامه راهکارهایی برای ضدعفونی و تمیزی انواع لوازم آشپزخانه به شما ارائه می‌دهیم.

شست‌وشوی تمامی ظروف آشپزخانه

در خوردن و آشامیدن از انواع ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود و ارتباط مستقیم با دهان ما دارد. در صورت ویروسی بودن ظروف آشپزخانه ممکن است ویروس به بدن ما انتقال پیدا کند. تمامی ظروف را یکبار در روز به صورت کامل بشویید و ضد عفونی کنید. مخصوصاً ظروف شخصی مانند لیوان، قاشق و چنگال را حتماً در محلول آب و وایتکس قرار دهید و سپس آبکشی کنید تا ویروس‌ها به طور کلی از بین بروند.

آبچکان ظرفشویی که ظرف‌ها را در آن قرار می‌دهید حتماً باید قبل از قرار دادن ظروف ضد عفونی شوند تا باعث انتقال ویروس به ظرف‌ها نشوند. برای این کار آبچکان ظرفشویی را با وایتکس ضد عفونی کرده و آبکشی نمایید. آبچکان های روی سینک و جنس‌های آبچکان ظرفشویی استیل به دلیل کوچک‌تر بودن و ضد آب بودن برای شستشو راحت تر هستند.

در صورتی که از آبچکان ظرفشویی بالای سینک و یا آبچکان دیواری استفاده می‌کنید، می‌توانید محلول وایتکش را روی آبچکان اسپری کرده و سپس با دستمال مرطوب آن را به صورت کامل تمیز کنید و سپس با یک دستمال خشک کنید.

دقت داشته باشید که پس از شستشوی ظرف‌ها حتماً اسکاچ را در وایتکس ضدعفونی کنید تا میکروب‌ها از بین بروند.

شستشو و ضد عفونی سبد پیاز سیب زمینی

در آشپزخانه‌های ایرانی مواد غذایی خشک مانند پیاز و سیب زمینی عموماً در سبدها و یا کابینت‌های درب دار مخصوص قرار داده می‌شوند و در بسیاری از موارد ممکن است از نظافت آن‌ها غافل شویم چون در یک گوشه از آشپزخانه قرار دارند و کمتر به آنها توجه می‌شود. انواع مختلف این سبدها شامل سبد پیاز و سیب زمینی استیل، درب دار یا کابینتی و سبد پیاز و سیب زمینی کشویی می‌شوند. سبدهای استیل را می‌توان به راحتی شستشو و آبکشی کرد اما سبدهای کابینتی به دلیلی جابجایی سخت‌تر را می‌توان با استفاده از محلول ضدعفونی و دستمال تمیز کرد. محلول ضدعفونی یا الکل را در تمام کشوها اسپری کرده و با دستمال تمیز نمایید.

ضدعفونی کابینت‌ها

کابینت‌ها به دلیل اینکه مواد غذایی و ظروف در آن‌ها قرار می‌گیرند حتماً باید ضدعفونی و تمیز باشند تا باعث انتقال ویروس به ظروف و مواد غذایی نشوند. انواع مختلفی از کابینت‌های فلزی و چوبی و ام دی اف در آشپزخانه‌ها نصب می‌شوند که هر کدام از نظر بهداشتی متفاوت است. کابینت‌های فلزی بهتر است هر هفته به صورت کامل شسته شوند چون قابلیت نگهداری ویروس در آن‌ها بیشتر است. برای کابینت‌های ام دی اف و یا هایگلاس با جنس‌های براق عموماً شستشوی کامل با آب مشکل است و بهتر است از دستمال و مایع ضد عفونی کننده برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کرد.

دقت کنید هنگام ضد عفونی کابینت‌ها تمامی بخش‌های داخل و بیرون کابینت را تمیز کنید. تک تک کشوها و گوشه‌های کابینت‌ها را دستمال بکشید تا از ضد عفونی آن‌ها مطمئن شوید.

در کنار ضد عفونی کابینت‌ها اپن آشپزخانه را فراموش نکنید. اپن آشپزهانه محلی است که افراد خانه بیشتر با آن سر و کار دارند و وسایل زیادی روی آن فرار می‌دهند. حتماً اپن آشپزخانه را در طول روز به صورت مرتب با الکل و پارچه ضد عفونی کنید.

شستشوی یخچال

یخچال به نوعی مهم‌ترین وسیله برای نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه است. مواد غذایی که در یخچال نگهداری می‌شوند به طور مستقیم مصرف شده و می‌توانند باعث انتشار ویروس کرونا شود.

همیشه قبل از قرار دادن میوه و سبزیجات و هر نوع مواد دیگری در یخچال، مواد را کاملاً شسته و ضدعفونی کنید و سپس در یخچال قرار دهید.

هر هفته مواد غذایی داخل یخچال را بیرون آورده و به صورت کامل تمام بخش‌های یخچال را شسته و ضد عفونی کنید.

محیط بیرون یخچال و محل دستگیره درب به دلیل تماس زیاد دست حتماً ضد عفونی شود.

استفاده از وسایل با جنس‌های قابل شستشو

سعی کنید تمام لوازم و وسایل آشپزخانه را در جنس‌هایی تهیه کنید که راحت تر قابل شستشو باشد مثلاً ظروف سنگین می‌تواند برای شستشوی خانم‌ها سخت باشد همیشه ظرف‌های سبک برای استفاده‌های بیشتر در اختیار داشته باشید. برخی از سبدها و کابینت‌ها را به نوعی خریداری کنید که سنگین نباشند و برای جابجایی بتوان بدون مشکل آن‌ها را حمل کرد و شستشو داد.

لوازم مختلف آشپزخانه و همچنین لوازم ضد عفونی کننده مورد نیاز را می‌توانید به راحتی از فروشگاه‌ها و یا به صورت آنلاین از وب سایت‌ها خریداری کنید.

وب سایت لوکس فلز به صورت تخصصی در فروش انواع لوازم آشپزخانه با قیمت بسیار مناسب فعالیت می‌کند و برای خرید انواع لوازم ریز و درشت آشپزخانه می‌توانید به صورت آنلاین از طریق وبسایت luxfelez.com اقدام به خرید نمایید.

فعالیت فروشگاه با تهیه و پخش محصولات فلزی و پلاستیکی خانه و آشپزخانه به صورت عمده شروع شد و اکنون با توجه به ازدیاد تعداد و تنوع کالاها و همچنین با تجارب کسب شده در طول این سال‌ها برای سهولت در خرید و رفاه حال مشتریان، مجموعه تصمیم به راه اندازی وبسایت فروشگاهی با نام تجاری «لوکس فلز» گرفت. اکنون مفتخریم که توانایی برآورده کردن تمامی نیازهای مشتریان گرامی را با استفاده از فروشگاهی، با امکانات بیشتر و تجربه خرید بهتر را داریم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و سردبیر پرس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.