تاز‌ه‌ترین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان هرمزگان| مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند تا سیر نزولی ادامه پیدا کند

آمارهای منتشر شده رسمی از استان هرمزگان در همه‌گیری کرونا طی هفته سوم دی ماه بیانگر این نکته است که در این استان وضعیت در حال تغییر به سمت رنگ آبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، وضعیت کرونا در استان هرمزگان طی ماه اخیر روند نزولی خوبی در پیش گرفته تا جایی که در استان در حال حاضر تنها ۳ شهرستان با وضعیت زرد وجود دارد و باقی شهرستان‌ها فعلاً وضعیت آبی و کم خطر را تجربه می‌کنند.

در یک هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هرمزگان، ۸۱ نفر بوده و کاهشی ۲۳ درصدی را نشان می‌‌دهد که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش ICU تحت مراقبت قرار دارند و حال ۱۳ نفر از آنان وخیم می‌باشد.

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آمار استفاده از ماسک در تجمعات و فضاهای بسته نسبت به گذشته ۱۵درصد کاهش داشته و با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی در هفته گذشته، لازم است مردم همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از مهمانی، دورهمی و تجمعات غیر ضروری را در اولویت قرار دهند.

گفتنی است، تعداد جانباختگان کرونایی طی هفته گذشته تنها یک نفر در شهرستان جاسک بوده که خوشبختانه نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۸۳ درصدی را مشاهده می‌کنیم و در مجموع تعداد جانباختگان به ۹۷۰ نفر رسیده است.

با این تفاسیر وضعیت هرمزگان رو به پایداری و کنترل بیماری می‌رود و از همین رو انتظار می‌رود با تدوام همکاری و همراهی میان مردم و مسئولان وضعیت هرمزگان طی هفته آینده یکدست آبی رنگ شود.