تایید اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین

استاندار کرمانشاه از تصویب اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین در شورای نگهبان خبر داد. به گزارش سردبیر پرس استاندار کرمانشاه گفت: انجام این اقدام مهم پیش نیاز انجام کار‌های اساسی دیگری از جمله تشکیل هیات مدیره، تدوین ساختار سازمانی، افتتاح حساب‌های بانکی و مجوز فعالیت‌های اقتصادی است که به سرعت در حال پیگیری است. محمد طیب […]

استاندار کرمانشاه از تصویب اساسنامه منطقه آزاد قصرشیرین در شورای نگهبان خبر داد. به گزارش سردبیر پرس استاندار کرمانشاه گفت: انجام این اقدام مهم پیش نیاز انجام کار‌های اساسی دیگری از جمله تشکیل هیات مدیره، تدوین ساختار سازمانی، افتتاح حساب‌های بانکی و مجوز فعالیت‌های اقتصادی است که به سرعت در حال پیگیری است.
محمد طیب صحرایی  در ادامه به انتخاب مشاور تدوین طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین بر اساس فرآیند مناقصه دولت اشاره و تاکید کرد: محدوده منطقه آزاد شامل هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین به شرکت مشاور معرفی و کارمطالعاتی با قرارداد یکساله آغاز شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: این اقدام نیز پیش نیاز اقدامات مهم دیگری از جمله واگذاری زمین به سرمایه گذاران، تعیین اولویت‌های سرمایه گذاری، زون بندی و پهنه بندی زمین هاست که در حال انجام و پیگیری است.
صحرایی گفت: با اجرایی شدن این موارد به تدریج منطقه آزاد قصرشیرین شکل خواهد گرفت و امر سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی آغاز خواهد شد.
استاندار کرمانشاه همچنین از تشکیل شورای راهبردی منطقه آزاد قصرشیرین خبر داد و گفت: مسائل منطقه در این شورا بررسی و حمایت‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌هایی همچون  آب، راه، مخابرات، برق، گاز به عمل خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه علاقه مندی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک ۲ جانبه و یا ۳  جانبه با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق وجود دارد، گفت: این مسئله در حال پیگیری است و به بین المللی سازی منطقه آزاد و تجارت بین الملل به ما کمک می‌کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های طراحی شده در خصوص تامین نیاز‌های منطقه مانند ایجاد فرودگاه کوچک در قصرشیرین، تامین آب شرب و آب صنعتی مورد نیاز منطقه آزاد از سامانه گرمسیری و تامین بودجه برای تکمیل زیر ساخت‌های آن خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا سال آینده شاهد آغاز فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد و در بلند مدت تبدیل این منطقه به یک سکوی بین المللی باشیم.
به گفته صحرایی، جلسات با سرمایه گذاران دارای اهلیت سرمایه گذاری در دستور کار است و سرمایه گذاران زیادی هم به حضور در منطقه آزاد قصرشیرین علاقه مندند که با بررسی دقیق زمینه حضور بهترین‌ها فراهم خواهد شد.

منبع : سردبیر پرس