تبریز پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است

به گزارش سردبیر پرس، محمدمهدی اسماعیلی روز یک شنبه در سفر یک روزه خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: حضور شخصیت‌های بزرگ علمی و فقهی در تبریز زبانزد عام و خاص است و این شهر پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب […]

به گزارش سردبیر پرس، محمدمهدی اسماعیلی روز یک شنبه در سفر یک روزه خود به آذربایجان‌شرقی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: حضور شخصیت‌های بزرگ علمی و فقهی در تبریز زبانزد عام و خاص است و این شهر پایگاه بزرگ عاشوراییان و جبهه انقلاب است.
وی همچنین با اشاره به آسیب اهالی فرهنگ و هنر و مشاغل این حوزه از همه‌گیری کرونا، گفت: موضوع فرهنگ از اصلی‌ترین موضوعات دولت سیزدهم است و نخستین مسئله مطرح شده در نخستین روز کاری ما توجه به مسئله معیشتی هنرمندان آسیب دیده از کرونا بود و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اندکی از بار مشکلات این حوزه کاسته شود.
وی همچنین به مشی و نگرش مردمی امام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: حرکت‌های خوبی که در این دوره از سوی ایشان شکل گرفته در سرمایه اجتماعی نظام تأثیرات مثبتی داشته است.
اسماعیلی به گسترش واکسیناسیون و سیر صعودی آمار افراد واکسینه شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم فعالیت‌های فرهنگی و هنری که بیشتر اجتماع محور هستند از سر گرفته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از اهتمام این وزارتخانه برای توجه بیش از پیش به مناطق کمتر توسعه یافته فرهنگی خبر داد.
اسماعیلی همچنین با اشاره به موضوع نیروی انسانی شاغل در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی‌ها کلان برای بهره‌گیری از نیروی متعهد، جوان و انقلابی در فعالیت‌های این وزارتخانه خبر داد.
وی گفت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بالایی در استان‌ها محسوب می‌شود که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود و از این رو می‌تواند محلی برای تصمیم‌گیری‌های کلان باشد و شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی نیز جزو شوراهای فعال در سطح کشور است و امیدواریم این روند ادامه یافته و زمینه تصمیم‌گیری های کاربردی و راهبردی فرهنگی برای استان در این شورا فراهم آید.
وی همچنین از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی و توجه ریاست جمهوری به سامان دهی موازی کارهای فرهنگی خبر داد و گفت: امیدواریم این مشکل با تبعیت از یک حکمرانی واحد فرهنگی مرتفع شود.
اسماعیلی همچنین از ساماندهی امور بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و تدابیر ویژه برای بیمه فعالان قرآن نیز خبر داد.

منبع : مهر نیوز