تجهیز عربستان به سامانه پدافند هوایی لیزری از سوی رژیم صهیونیستی

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در نظر دارد برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی را به سامانه پدافند هوایی مجهز کند و در همین رابطه از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد خواست با این مساله موافقت کند. وبگاه تایمز رژیم […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از اسپوتنیک، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در نظر دارد برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی را به سامانه پدافند هوایی مجهز کند و در همین رابطه از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواهد خواست با این مساله موافقت کند.
وبگاه تایمز رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در نظر دارد کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی، مصر، اردن، بحرین، قطر و عربستان سعودی را به سیستم دفاع هوایی موسوم به «آیرون بیم» مجهز کند.
بنابراین گزارش، این اقدام رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی از قدرت موشکی و توانمندی پهپادهای ایرانی انجام می‌شود.
سامانه پدافند هوایی آیرون بیم که نمونه اولیه آن در سال گذشته میلادی رونمایی شد با استفاده از لیزر با تهدیدات هوایی مقابله می‌کند. گفته می‌شود این سامانه پدافندی از سال ۲۰۲۳ به طور رسمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیش از این نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شده بود که سامانه پدافند هوایی آیرون بیم می‌تواند قواعد درگیری را تغییر دهد، چون می‌تواند حملات هوایی طرف متخاصم را به طور کامل خنثی سازد. وی همچنین از کارایی و به صرفه بودن این سامانه پدافند هوایی به علت سیستم پیشرفته لیزری آن خبر داده بود.

منبع : مهر نیوز