تحریم کنندگان باید هزینه همه کالاهای وارداتی را به روبل بپردازند

به گزارش سردبیر پرس دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اشاره کرد که تمام انرژی و کالاهای صادراتی این کشور از این پس به روبل قیمت گذاری شده و با این پول به دیگر کشورها صادر می‌شود. مسکو قبلاً خواستار پرداخت هزینه صادرات گاز به کشورهای متخاصم به ارز روسیه شده بود. ویاچسلاو ولودین، رئیس […]

به گزارش سردبیر پرس دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اشاره کرد که تمام انرژی و کالاهای صادراتی این کشور از این پس به روبل قیمت گذاری شده و با این پول به دیگر کشورها صادر می‌شود.
مسکو قبلاً خواستار پرداخت هزینه صادرات گاز به کشورهای متخاصم به ارز روسیه شده بود.
ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه می‌گوید پسکوف سخنگوی کرملین در گفتگو با وی خواستار قیمت گذاری تمام کالاهای صادراتی روسیه به ارز داخلی شده است.
سخنگوی کرملین گفت: “این ایده‌ای است که قطعاً باید روی آن کار کرد.”
به گفته پسکوف، نقش دلار آمریکا به عنوان یک ذخیره ارز امن جهانی قبلاً آسیب دیده و حرکت به سمت قیمت گذاری محصولات صادراتی روسیه به روبل “به نفع ما و شرکای ما” خواهد بود.
هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دولت دستور داد تا ابزارهای لازم را برای تغییر همه پرداخت‌های گاز طبیعی روسیه از «کشورهای غیردوست» به روبل از ۳۱ مارس ایجاد کنند. این اقدام مربوط به کشورهایی است که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده و ذخایر خارجی مسکو را تحریم کرده‌اند.
ولودین به کشورهای وارد کننده انرژی روسیه گفت: «اگر بنزین می‌خواهید، روبل پرداخت کنید»
وی افزود: «به‌علاوه، بهتر است برای صادرات دیگر محصولات و کالاهای اساسی همچون کود، غلات، روغن خوراکی، زغال سنگ، نفت خام، فلزات، الوار و… باید دیگر کشورها روبل پرداخت کنند».

منبع : خبرگزاری مهر