تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه بازرسی استاندارد در اردبیل

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هاشم علایی ظهر دوشنبه در بازدید از مراحل اجرای طرح استانداردهای اجباری در اردبیل اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۸ اجرای استانداردهای تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد اجباری اعلام کرده است. وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۹ مورد […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، هاشم علایی ظهر دوشنبه در بازدید از مراحل اجرای طرح استانداردهای اجباری در اردبیل اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۸ اجرای استانداردهای تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد اجباری اعلام کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۹ مورد تجهیزات شهربازی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد، ۵۸ مورد فعال و ۱۳۱ مورد نیز غیرفعال است.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه تمامی شهر بازی‌های استان، در طول سال و در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرند، افزود: در همین راستا ۱۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی در سال گذشته انجام شده است که نسبت به برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده ۱۰۵ درصد تحقق داشته است.
علایی ضمن تشکر از پیگیری‌های دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص استانداردسازی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی، خاطر نشان کرد: علیرغم پیگیری‌های مستمر به عمل آمده از شهرداری‌ها، اکثر زمین‌های بازی استان فاقد گواهی ایمنی هستند.
وی ادامه داد: انتظار داریم جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان از فعالیت زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری به عمل آید.
دبیر شورای استانداردسازی استان در پایان گفت: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری تجهیزات و مزبور اطمینان حاصل کنند.