تحقق ۷۵ درصدی تعهد اشتغال بیله‌سوار در سال گذشته

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صاحبعلی اصغری شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بیله‌سوار مغان با بیان اینکه سهم مشاغل خانگی بیله‌سوار مطلوب است، اظهار کرد: ۷۵ درصد تعهد اشتغال بیله‌سوار در سال گذشته تحقق یافته است. وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار هشت درصد سهم مشاغل خانگی در استان […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، صاحبعلی اصغری شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بیله‌سوار مغان با بیان اینکه سهم مشاغل خانگی بیله‌سوار مطلوب است، اظهار کرد: ۷۵ درصد تعهد اشتغال بیله‌سوار در سال گذشته تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار هشت درصد سهم مشاغل خانگی در استان اردبیل مربوط به شهرستان بیله سوار است، گفت: امسال ۷۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی بیله سوار اختصاص یافته که ۱۳۷ نفر از آن بهره‌مند می‌شوند.
فرماندار بیله‌سوار بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با بهره بانکی چهار درصد و با عاملیت بانک رفاه و توسعه تعاون قابل پرداخت است که در چهار ماه نخست سال جاری ۳۲۸ نفر در بیله سوار مغان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.
اصغری ادامه داد: ثبت نام کنندگان از طریق ادارات صنعت، معدن و تجارت، صندوق کار آفرینی امید، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سامانه رصد اقدام کرده اند که مراحل ارائه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل انجام می‌شود.
وی افزود: بنیاد برکت هم در شهرستان بیله سوار تسهیلات کم بهره به روستاییان ارائه می‌دهد و بر این اساس ۲ روستا در بخش مرکزی و ۲ روستای دیگر هم در بخش «قشلاق دشت» از این تسهیلات بهره مند می‌شوند.