تخصیص ۱۹۸ میلیارد تومان برای احداث تونل دوم آزادی

به گزارش سردبیر پرس، سعید هژبری اظهار داشت: تونل جدید آزادی ۲ قرارداد دارد که قطعه اول شامل یک هزار و ۶۷۰ متر تونل با ۹۹.۷ میلیارد تومان قرارداد پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد. وی افزود: قطعه دوم این تونل نیز شامل یک هزار و ۵۳۰ متر تونل است که این قطعه نیز هم اکنون […]

به گزارش سردبیر پرس، سعید هژبری اظهار داشت: تونل جدید آزادی ۲ قرارداد دارد که قطعه اول شامل یک هزار و ۶۷۰ متر تونل با ۹۹.۷ میلیارد تومان قرارداد پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد.
وی افزود: قطعه دوم این تونل نیز شامل یک هزار و ۵۳۰ متر تونل است که این قطعه نیز هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته و ۹۹ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.
معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: تونل دوم آزادی در ارتفاع پایین‌تر از تونل موجود به طول سه هزار و ۲۰۰ متر احداث می‌شود که این امر باعث حذف گردنه‌های منطقه در مسیر رفت (ایلام-حمیل – کرمانشاه) با توجه به چهار بانده شدن محور خواهد شد.
هژبری یکی دیگر از پروژه‌های مهم راهسازی استان را در محدوده حمیل به ایلام ذکر و تاکید کرد: این قطعه راهسازی به طول ۷۸ کیلومتر بوده که تاکنون ۲۴ کیلومتر آن چهارخطه شده، ۹ کیلومتر در دست اجرا بوده و ۴۵ کیلومتر نیز به صورت ۲ خطه است.
وی با اشاره به اینکه محور ایلام – مهران به دلیل تردد میلیونی زوار اربعین مورد توجه دولت برای بهسازی و ارتقا سطح ایمنی قرار دارد، اضافه کرد: طول این محور ۸۲ کیلومتر است که بجز نقاط محدودی تمام مسیر چهار خطه شده است.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲ تونل در این مسیر ارتباطی به طول یک هزار و ۵۵۲ متر در دست ساخت است که در مراحل حفاری و لاینینگ هستند.
هژبری اجرای ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، پنج هزار کیلومتر خط کشی، ۱۵ کیلومتر نیوجرسی و نصب ۳۰ هزار تابلو علائم را از دیگر فعایت‌های صورت گرفته در مسیر ایلام به مهران برشمرد.
وی اظهار داشت: مسیر مهران به پایانه مرزی نیز با ۱۱ کیلومتر طول تاکنون در پنج کیلومتر به صورت ۶ خطه شده و مابقی هم در دست اجراست.

منبع : مهر