تخلف ۳۰ هکتاری بنیاد مسکن در ساوجبلاغ

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی حدادی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح چاه آب غدیر که به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در روستای احمدآباد شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح چاه غدیر آب‌رسانی روستاهای احمدآباد، حاجی‌آباد، قرقباد، قنبرآباد، رضاآباد، حسین‌آباد، آران، سلطان‌آباد و گرگین انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی حدادی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح چاه آب غدیر که به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در روستای احمدآباد شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح چاه غدیر آب‌رسانی روستاهای احمدآباد، حاجی‌آباد، قرقباد، قنبرآباد، رضاآباد، حسین‌آباد، آران، سلطان‌آباد و گرگین انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین موضوعات افزایش بهره‌وری در حکم رسانی اسلامی خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت است.
وی بیان کرد: امروز یکی از وظایف ما خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در راستای افزایش کارآمدی نظام و سیاست‌گذاری مهم در کسب و کار است.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی طرح‌های مهمی مصوب و در حال بررسی است، تصریح کرد: به ویژه تسهیل‌گری کسب و کار که متأسفانه صدور مجوز سرمایه‌گذاری در راستای تولید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری زمان زیادی می‌برد و سرمایه‌گذران از این امر منصرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه جهش تولید و تأمین مسکن برای مردم به ویژه جوانان امر مهمی است که طرح آن در مجلس مصوب و تصویب شده است، خاطرنشان کرد: امروز دولت اسلامی در خط مقدم قرار گرفتند و در کف جامعه در کنار مردم هستند.
حدادی با بیان اینکه رئیس جمهور روزهای جمعه در کنار مردم هستند، گفت: اگر مسئولان اجرایی در کنار مردم باشند و شنونده خوبی برای دغدغه‌های اصلی مردم باشند، قطعاً در اولویت‌بندی مراتب مختلف تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در راستای حل مشکلات اثربخش خواهد بود.
لزوم تولیدمحور بودن روستاهای غرب البرز
وی با اشاره به لزوم تولیدمحور بودن روستاهای بخش غرب استان البرز اظهار کرد: بر همین اساس باید به طرح‌های هادی با دیدگاه درست تولید محور نگاه کنیم.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس بیان کرد: باید روستاییان را تشویق کنیم ضمن اینکه در روستاها بمانند به تولید محصولات مختلف نیز، بپردازند. متأسفانه با روش قانونی روستاییان را مصرف‌گرا کردیم و این امر ایراد دارد، چراکه روستا باید تولید محور باشد.
جهاد کشاورزی آمایش سرزمینی ندارد
وی با بیان اینکه در جلسه نمایندگان مجلس با ریاست لزوم احیای جهاد سازندگی روستایی مطرح شد، تصریح کرد: این نهاد در گذشته در جاده‌سازی و برداشت محصول و … به معنای واقعی در کنار مردم بودند، اما امروز جهاد کشاورزی آمایش سرزمینی ندارد و در ترویج بخش کشاورزی مؤثر واقع نشدند، همچنین بخش‌های مختلف را نیز، حمایت نمی‌کنند.
حدادی با بیان اینکه منابع درآمدی مالیات ما ۱۱۰ درصد تأمین شده است، گفت: حدود ۳۰ درصد بودجه برای ما در نظر گرفته شده است که در شورای برنامه‌ریزی استان درباره این امر ایستادم.
وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری خبر خوبی نیست، اظهار کرد: اعداد و رقم تغییر کاربری‌ها در خزانه بنیاد مسکن می‌رود و مشخص نیست کجا هزینه می‌شود.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس ادامه داد: بنیاد مسکن زمینی را به متراژ ۳۰ هکتار مشخص و به روستا اضافه کرده و به نام جوانان روستا ساخت و ساز انجام داده اما به دیگران تحویل داده است.
وی با بیان اینکه در بازنگری بافت‌های روستایی باید توجه شود، متذکر شد: یکی از ایرادات این است که شوراهای روستا و دهیار حق رأی ندارند، چراکه آنها بهترین شناخت را از روستا دارند و باید به این امر توجه شود.

منبع : خبرگزاری مهر