تدابیر دوحه برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، یک مقام امنیتی قطری به آخرین تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای برگزاری امن جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در این کشور اشاره کرد و از آموزش ۴۹ هزار نفر در این زمینه خبر داد. شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی فرمانده عملیات امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از الجزیره، یک مقام امنیتی قطری به آخرین تدابیر امنیتی اتخاذ شده برای برگزاری امن جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در این کشور اشاره کرد و از آموزش ۴۹ هزار نفر در این زمینه خبر داد.
شیخ خلیفه بن حمد آل ثانی فرمانده عملیات امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: کمیته عملیات امنیت مسابقات جام جهانی روی رسیدن به اوج آمدگی برای تامین امنیت این مسابقات در سطوح مختلف تاکید دارد.با برگزاری برنامه ها و دوره های آموزشی مختلف به دنبال بالا بردن پتانسیل کادر بشری در جریان این مسابقات هستیم.
فرمانده عملیات تامین امنیت جام جهانی قطر اعلام کرد: این برنامه ها شامل برنامه های آموزشی در زمینه های تامین امنیت ورزشگاهها، ایجاد احساس امنیت، مدیریت تجمعات، حقوق بشر، کمک های اورژانسی و همکاری با تماشاگران می شود و دراجرای این برنامه ها از کارشناسانی از پلیس اروپا و سازمان یوروپل کمک گرفته شده است.
این مقام قطری بیان کرد: در دورره های آموزشی برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی ۳۲ هزار نفر از نیروهای امنیت دولتی و ۱۷ هزار نفر از بخش امنیت خصوصی مشارکت داشتند.
وی تاکید کرد: سلامت و امنیت شرکت کنندگان در جام جهانی از تیم ها گرفته تا تماشاگران و گردشگران یکی از اولویت های اساس ما محسوب می شود و بدون شک برگزاری این رویداد جهانی، اوج آمادگی را طلب می کند.

منبع : مهر نیوز