تذکره ها منابع خوبی برای آشنایی با فرهنگ و رسوم هر دوره‌ای هستند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل محمدپور عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از اولین تذکره جامع شاعران پایداری استان گیلان تصریح کرد: در این کتاب آثار شاعران پایداری با موضوعات مختلف نظیر جنگ، صلح، آرمان گرایی و اعتراض گردآوری شده است. نویسنده، پژوهشگر و شاعر گیلانی با بیان اینکه آثار ۱۳۵ شاعر به همراه زندگینامه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، اسماعیل محمدپور عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از اولین تذکره جامع شاعران پایداری استان گیلان تصریح کرد: در این کتاب آثار شاعران پایداری با موضوعات مختلف نظیر جنگ، صلح، آرمان گرایی و اعتراض گردآوری شده است.
نویسنده، پژوهشگر و شاعر گیلانی با بیان اینکه آثار ۱۳۵ شاعر به همراه زندگینامه آنها در این تذکره نگاشته شده است، افزود: موضوعات متنوعی شامل جنگ، مقاومت لبنان، افغانستان و آثار هنری و ادبی حوزه پایداری در این کتاب گردآوری شده و حتی به نحوه سرایش آثار شاعران نیز اشاره شده است.
وی هدف اول تذکره نویسی را جمع آوری آثار پراکنده شاعران دانست و بیان کرد: برخی شاعران مجموعه شعر مستقل ندارند اما حضور آنها باید در یک مجموعه به ثبت برسد و این تذکره نیز با همین هدف نگاشته شده است.
محمدپور تصریح کرد: تذکره‌ها منابع خوبی برای پژوهشگران و جامعه شناسان هستند و آنها می‌توانند از این طریق با فرهنگ و آداب و رسوم و روش سرایش شاعران این دوره آشنا شوند.
این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه آثار ادبی شاعران پس از انقلاب در این تذکره جمع آوری شده است، بیان داشت: کار تذکره تاریخ نویسی در حوزه ادبیات برای پژوهشگران َاست.

منبع : خبرگزاری مهر