تسهیلات با کارمزد هشت درصد در اختیار جامعه روستایی قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین کاظمی شامگاه دوشنبه در نشست و گردهمایی بخشداران استان افزود: این امر از طریق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بانک ملی منعقد شده است انجام می‌شود. وی با بیان اینکه ۲۴۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین کاظمی شامگاه دوشنبه در نشست و گردهمایی بخشداران استان افزود: این امر از طریق تفاهم نامه‌ای که بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بانک ملی منعقد شده است انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال اعتبار برای پروژه‌های روستاهای فاقد دهیاری و دارای دهیاری استان اختصاص می‌یابد، گفت: از این میزان هفت میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری و ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به روستاهای دارای دهیاری اختصاص یافت.

کاظمی تصریح کرد: مبالغی از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور مالیاتی به حساب دهیاری‌ها واریز شد که ۶۰ درصد این مبالغ باید صرف امورات عمرانی و ۴۰ درصد نیز صرف امورات جاری روستا شود.

وی افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده برخی از دهیاری‌ها ۱۰۰ درصد این مبالغ را صرف امورات جاری کرده‌اند و این مورد تخلف است و نظارت بخشداری‌ها بر هزینه کرد دهیاری‌ها باید بیشتر شود و دفتر امور روستایی نیز بر این مهم کنترل و نظارت دارد.

کاظمی با انتقاد از اینکه برخی دهیاران دچار روزمرگی شده‌اند و برنامه خاصی برای توسعه روستا ندارند، تاکید کرد: دهیاران باید با ایجاد طرح‌های اشتغال زایی از این حالت خارج شوند.