تشدید بحران میان اردن و رژیم صهیونیستی

به گزارش سردبیر پرس، رای الیوم در گزارشی با اشاره به تشدید بحران میان تل آویو و اردن آورده است: منابع بسیار عالی رتبه در رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اردن تحت کنترل نیست اعلام کردند که صلح با آن بسیار مهمتر صلح با ابراهیمیات (توافق سازش با بحرین و امارات) است. رای الیوم […]

به گزارش سردبیر پرس، رای الیوم در گزارشی با اشاره به تشدید بحران میان تل آویو و اردن آورده است: منابع بسیار عالی رتبه در رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اردن تحت کنترل نیست اعلام کردند که صلح با آن بسیار مهمتر صلح با ابراهیمیات (توافق سازش با بحرین و امارات) است.
رای الیوم می نویسد: همچنان روابط بحرانی اردن و اسرائیل مورد توجه محافل رسانه ای، سیاسی و امنیتی در رژیم صهیونیستی است و در این راستا منابع عالی رتبه در تل آویو به برخورد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با عبدالله دوم شاه اردن پرداختند و اینکه تل آویو از هیچ اقدامی برای خدشه دار کردن جایگاه شاه اردن فروگذاری نمی کند.
این رسانه در ادامه آورده است: محافل صهیونیست اعلام کرده اند که نتانیاهو و شاه اردن سالهاست که با یکدیگر گفتگو نمی کنند و فقط به اتهام زنی به یکدیگر می پردازند.
محافل رژیم صهیونیستی بر این باورند که توافق صلح با اردن سنگ بنای امنیت این رژیم محسوب می شود محافل رژیم صهیونیستی این را نمی پسندند و بر این باورند که این یک موضوع شخصی نیست وتوافق صلح با اردن سنگ بنای امنیت این رژیم محسوب می شود.
الکس فیشمن تحلیلگر نظامی صهیونیست به روزنامه یدیعوت آحارونت اعلام کرد: آنچه اخیراً در اردن رخ داد، احتمالات درباره امکان زلزله منطقه ای را گشود اما در اسرائیل گویا چیزی نمی دانستند و برای سالیان، سران سرویس های اطلاعاتی و امنیتی در اسرائیل احساس کاذب دارند.
وی این سئوال را مطرح می کند: این همه روابط عوامل اطلاعاتی و ارتش اردن چه ارزشی دارد، اگر تل آویو در یک ساعت بحرانی که ثبات نظام را تهدید می کند، تل آویو خود را در غافلگیری می بیند و سرویس اطلاعات اسرائیل ار طریق رسانه ها از ماجرا آگاه می شود؟
این تحلیلگر صهیونیست با استهزاء، اعلام کرد: غرور و خود بزرگ بینی اسرائیلی و بی مبالاتی ناشی از اعتماد نفس زیادی، بار دیگر دردسر ساز شد. در اسرائیل گمان می کنند که کافی است که رئیس شعبه اطلاعات نظامی (امان) و موساد و یا رئیس امنیت داخلی در یک لحظه به اردن بپرند و اوضاع را به نفع ما برگردانند!
وی با اشاره به واکنش اسرائیل به تحولات اردن گفت: نخست وزیری چیزی نمی دانست. نخست وزیری مطمئن بود که اردن تحت کنترل است و اوضاع بر وفق مراد است اما اینگونه نبود. فهم این نکته برای دولت ما سخت است که همکاری با اردن در موضوعات مربوط به حرم قدسی از ناحیه اردن فقط موضوع دینی نیست بلکه موضوعی حیاتی برای آنهاست.
وی اعلام کرد: بحثی که در اسرائیل درباره انتقال مسئولیت حرم قدسی به سعودی می شود به مثابه بی احترامی به مقامات اردن است. توافق صلح اسرائیل با اردن از حیث امنیتی بسیار مهمتر از توافقات با کشورهای حوزه خلیج فارس است.