تشکیل قطب‌های علمی برای کنکور در نواحی و مناطق اردبیل

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمود مشکی پیش از ظهر شنبه در جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ارتقای رتبه کشوری کنکور در دروس عمومی و تخصصی دغدغه اصلی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و تمامی مسئولان آموزشی است که برای اجابت این خواسته برنامه‌ریزی‌های متقن […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمود مشکی پیش از ظهر شنبه در جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ارتقای رتبه کشوری کنکور در دروس عمومی و تخصصی دغدغه اصلی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و تمامی مسئولان آموزشی است که برای اجابت این خواسته برنامه‌ریزی‌های متقن و مدونی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه جریان سازی و مردمی سازی ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در استان شروع شده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی در کشور محسوب می‌شود و در واقع کیفیت فعالیت سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ورود به این مقوله مهم ارتباط مستقیمی را ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دارد که این اقدام باید ابتدا توسط دبیران و اولیای مدارس اتفاق بیفتد.
مشکی با تاکید بر ارتباط تنگاتنگ و صمیمی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق با شورای دبیران افزود: ایجاد فضای صمیمی و دوستانه برای بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات از سوی دبیران راهکاری مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس است.
وی با تاکید بر استمرار حضور دانش آموزان پایه دوازدهم در روزهای پایانی سال در مدارس اظهار کرد: کنکور از دو بخش دانش و مهارتی تشکیل شده است و ضروری است دانش آموزان را به مهارت‌های پاسخ دهی به سوالات و مدیریت بحران در آزمون مجهز کنیم و از سرفصل‌های کنکور مطلع کنیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه مدیران مدارس مشاوران معین انتخاب کرده و برای نظارت مشاوران بر مدارس برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد برای تثبیت یادگیری دروس بسیار مهم است و نباید از این ظرفیت مهم در ارتقای رتبه کنکور در استان غافل شویم.
مشکی تدوین و تولید برنامه‌هایی با موضوع کنکور در مدارس را برای دانش آموزان پایه دوازدهم مهم ارزیابی کرد و گفت: ضروری است تا اولیا و دبیران دروس تخصصی برای استفاده از کانال‌های آموزشی و توجیهی در شبکه شاد آموزش‌های لازم را بگذرانند.
وی برگزاری همایش‌های آموزشی با موضوع کنکور برای دانش آموزان پایه دوازدهم و اولیا را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی توزیع شده و در کنار آن دستورالعمل اجرایی به صورت گام به گام به منظور استفاده هر چه بهتر از این کتاب به نواحی و مناطق ارسال شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان تشکیل قطب‌های علمی برای کنکور در نواحی و مناطق استان را یادآور شد و بیان کرد: تشکیل قطب‌های علمی برای کنکور در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل در راستای بهبود و ارتقای رتبه کنکور اردبیل پیگیری می‌شود.